شناسهٔ خبر: 58470291 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تشکیلات خودگردان: تصمیم کابینه اسرائیل، بنزین روی آتش است

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (یکشنبه) در بیانیه‌‌ای به مصوبات کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و این تصمیمات را نژادپرستانه دانست.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از خبرگزاری صفا، در این بیانیه آمده است که دولت اسرائیل مسئول افزایش تجاوزات و جنایت‌ها علیه مردم فلسطین است و مصوبات کابینه امنیتی اسرائیل علیه غیرنظامیان در بیت‌المقدس، مجازات دسته‌جمعی نژادپرستانه است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، همچنین مصوبات کابینه امنیتی اسرائیل را خلاف قوانین بین‌المللی و توافق ژنو دانست و تأکید کرد که این مصوبات نشان از این دارد که کابینه فعلی اسرائیل سعی می‌کند بحران‌های داخلی خود را به سمت فلسطینی‌ها بکشاند.

در ادامه این بیانیه آمده است که تصمیمات کابینه امنیتی اسرائیل، به مثابه ریختن بنزین روی آتش است و می‌تواند تمامی صحنه درگیری را منفجر کند.

همزمان مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین نیز پس از جلسه‌ای به ریاست «محمود عباس» در رام‌‌الله تأکید کردند که مسئولیت کامل تنش خطرناکی که اوضاع به آن منتهی شده متوجه اسرائیل است و این تنش نتیجه جنایات آن و به شهادت رساندن 31 فلسطینی در ماه جاری است.

در این بیانیه از امریکا و جامعه بین‌المللی خواسته شده که دولت اشغالگر اسرائیل را به توقف اقدامات یکجانبه وادار و افزوده شده که این مسیر عملی بازیابی اعتبار به روند سیاسی‌ای است که به پایان اشغالگری بر خاک عراق در مرزهای 1967 از جمله در قدس شرقی می‌انجامد.

تشکیلات خودگردان افزوده که به تصمیمات خود در روز پنج‌شنبه گذشته درباره توقف هماهنگی امنیتی با اسرائیل و تلاش برای دستیابی به حقوق کامل ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

این خبر را در خبرگزاری صفا ببینید

نظر شما