شناسهٔ خبر: 58469326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

بخش خصوصی عهده دار بازسازی و بهره برداری از گراند هتل است

قزوین- مدیرکل میراث فرهنگی قزوین گفت: فراخوان جذب سرمایه گذار برای مجموعه گراند هتل انجام شده و در آینده نزدیک مرمت و بهره برداری از این مجموعه تاریخی انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خزائلی در نشست خبری که صبح یکشنبه در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قزوین برگزار شد اظهار کرد: بحث ایجاد و افزایش اشتغال در حوزه صنایع دستی جز اولویت های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و به همین منظور در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران که از ١٨ لغایت ٢١ بهمن برگزار می شود شرکت میکنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: شرکت در جشنواره بسیج هنرمندان استان اولین بار توسط میراث فرهنگی قزوین اتفاق افتاد و فستیوال نهایی این رویداد نیز در اسفند ماه برگزار میگردد.

وی بیان کرد: به منظور توسعه اشتغال در زمینه‌های صنایع دستی، پرونده جذب تسهیلات تبصره ١۶ تشکیل شده و به محض تامین اعتبار از جانب بانک ها این وام ها ارائه خواهند شد.

این مسئول با اشاره به جشن های پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: نمایشگاه های صنایع دستی در این ایام رشد خواهد داشت و با توجه به اعیاد ماه رجب و شعبان تلاش میکنیم پوشش بیشتری از این دست داشته باشیم و در نهایت در ایام نوروز گستردگی نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی بیشترین بروز را خواهند داشت.

خزائلی با بیان این نکته که جلسات ستاد سفر نوروز ١۴٠٢ در استان برگزار شده و در شهرستان ها نیز در حال برگزاری است بیان کرد: با توجه به خواص ماه مبارک رمضان در ایام نوروز فعالیت ستاد سفر از نیمه شعبان یعنی از اواسط اسفندماه آغاز خواهد شد.

این مسئول گفت: رویداد نمایشگاه گردشگری قزوین نیز از ١٨ تا ٢١ بهمن ماه برگزار میشود و رویکرد ما جذب سرمایه گذار برای بیش از ۵٠ پروژه گردشگری استان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ابراز کرد: در سال جاری چندین فضای اقامتی در قزوین افتتاح شده با این حال مهمترین پروژه گردشگری و اقامتی ما که در ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد پروژه هتل خانه تاریخی بهروزی است.

وی با توضیح اقدامات در حوزه میراث فرهنگی تصریح کرد: فعالیت جدی از الموت تا بویین زهرا و آوج داریم و امیدواریم در نوروز امسال دولتخانه را کمی متفاوت تر از سال های قبل ببینیم.

خزائلی با بیان این نکته که یکی از مصوبه های سفر رئیس جمهور به استان قزوین آزاد سازی محوطه دولتخانه صفوی بوده است گفت: پروسه جابجایی دبیرستان پاسداران و مجموعه تختی و ساخت فضاهای معوض در حال انجام است و ما از مجموعه اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل نوسازی و بهسازی مدارس از اینکه با نهایت سرعت در حال فعالیت هستند تقدیر می کنیم.

وی با بیان این نکته که انتقال مرکز مخابرات آزادی یک پروسه زمان بر خواهد بود تبیین کرد: با توجه به زیر ساخت و تکنولوژی موجود در این مجموعه جا به جایی آن برای مخابرات پروسه ای زمان بر خواهد بود لذا در حال حاضر مهمترین فعالیت ما در این نقطه تغییر فضا و ایجاد فضاسازی مناسب است.

این مسئول مطرح کرد: یکی از پروژه های بزرگ در دستور کار سازمان میراث فرهنگی اصلاح مجموعه چهار انبیا بود که در حال حاضر مشاور پروژه مشغول فعالیت است و فاز اول آن نیز به تصویب رسیده و در این زمینه مشاورانی از سوی وزارت خانه و اداره کل اوقاف تعیین شده اند و مهمترین اقدام ما در این پروژه اصلاح جلوخان آن است چرا که جلوخان آن رو به قبله نیست و قرار است ارتباط گیری این مجموعه با دولتخانه صفوی انجام شود.

خزائلی توضیح داد: اکثر پروژه های میراث فرهنگی در قزوین فعال هستند و ١٧ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به قزوین به میراث تخصیص داده شده است و از طرفی مهلت هزینه اعتبار ١۴٠١ تا شهریور ١۴٠٢ است و ما سعی می‌کنیم در زمان قانونی بهترین عملکرد را داشته باشیم تا آثار کار برای مردم قابل لمس باشد.

این مسئول در خصوص مجموعه گراند هتل گفت: دولت در گراند هتل هزینه نمیکند لذا فراخوان سرمایه گذاری و بهره برداری از این مجموعه تا زمانی مشخص انجام شده و پیشنهاد سرمایه گذاران در سامانه ثبت شده، تا امروز تعداد زیادی علاقه مند به این پروژه ثبت نام کرده اند و ما بهترین پیشنهاد را از بین متقاضیان انتخاب خواهیم کرد.

این مسئول در پایان در خصوص موزه قزوین نیز توضیح داد: این مجموعه یکی از فعال ترین موزه ها در زمینه جابجایی اشیا بین مخزن و محل نمایش بوده است، از سوی دیگر بیش از ٨٠لوح هخامنشی در سال گذشته به صورت قرضی در مجموعه موزه قزوین به نمایش در آمده است.

نظر شما