شناسهٔ خبر: 58467855 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

ملارد| برگزاری کارگروه کودکان کار و خیابان

کار گروه کودکان کار و خیابان به منظور شناسایی، جذب و جمع آوری کودکان کار و خیابان جلسه ای با حضور داود فهیم راد سرپرست اداره، آمنه سماوات مسئول اورژانس اجتماعی و نمایندگانی از نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان و... برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سرپرست بهزیستی شهرستان ملارد ضمن تاکید بر اهمیت همکاری ارگانها گفت: در بحث شناسایی کودکان کار، کارشناسان اورژانس اجتماعی تمام تلاش و توان خود را به کار می گیرند ولی در کنار آن حضور ارگانهایی چون شبکه بهداشت و درمان و آموزش پرورش مسئله ای بسیار جدی است.

فهیم راد در ادامه افزود: در گام اول شناسایی کودکان کار در دستور کار قرار دارد و پس از آن مرحله جذب، که این مرحله توسط کارشناسان و روانشناسان شاغل در اورژانس اجتماعی با دقت فراوان پیگیری می شود و در نهایت در مرحله جمع آوری که با حمایت و همراهی همکاران در نیروی انتظامی و شهرداری صورت می گیرد می بایست غربالگری های لازم اعم از تست کرونا و آزمایش های دیگر برای کودک و خانواده انجام شود که کارشناسان شبکه بهداشت و درمان این مورد را پیگیری می کنند.

 مسئول اورژانس اجتماعی با اشاره به بررسی و شناسایی مناطق آسیب خیز در شهرستان گفت: برگزاری این جلسات برای تعیین وظایف برای هرکدام از ارگانها و پیگیری مصوبات کارگروه اجتماعی فرمانداری شهرستان انجام می شود.
 
آمنه سماوات ضمن تشریح اقدامات انجام شده در خصوص کودکان کار گفت: در موارد قبل نیز در طرح های مختلف شناسایی و اقدامات بعدی برای کودکان کار انجام شده و پس از پیگیری در صورتیکه خانواده کودک همکاری های لازم را انجام دهند با کمک آموزش و پرورش اقدامات بعدی در راستای پذیرش در مدارس و ادامه تحصیل صورت می گیرد و در غیر اینصورت با بررسی دقیق مددکاران در خصوص پذیرش فرزند در مراکز شبانه روزی بهزیستی اقدام می کنیم.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ملارد با تاکید بر اهمیت آگاهسازی افرادی که دچار آسیبهای اجتماعی هستند گفت: بسیاری از خانواده ها و یا کودکانی که در سطح شهر مشغول کار می باشند از خدمات اجتماعی که می تواند به آنها ارائه شود اطلاعی ندارند، به همین دلیل اجرای این گونه طرح ها با همکاری ادارات نقش موثری در کاهش آسیبهای موجود ایفا می کند.

نظر شما