شناسهٔ خبر: 58467576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز به کار پیست اسکی پاپایی با شروع بارش برف در زنجان

فاطمه توفیقی

رئیس هیئت اسکی استان زنجان گفت: پیست اسکی پاپایی زنجان تنها پیستی است که پیست مبتدی مجزا دارد و با بارش‌های پیش‌رو امیدواریم برای حضور علاقه‌مندان آماده شود.

صاحب‌خبر -

رضا اژدری‌آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت پیست اسکی پاپایی در زنجان، اظهار کرد: با بارش اولین برف زمستانی در زنجان حدود ۲۰ روز گذشته آموزش‌ها در پیست پاپایی آغاز شد؛ البته برف کم بود ولی با استفاده از ماشین برفکوب پیست آماده و آموزش افراد مبتدی آغاز و در نصفی از قسمت پیست که رو به پایین بود آموزش انجام می‌شد.

وی افزود: با توجه به بارش برف امروز (۹ بهمن‌ ماه) پیست اسکی پاپایی نیز کار خود را آغاز خواهد کرد. این پیست در ارتفاع دوهزار متری قرار دارد و این در شرایطی است که ارتفاعات زیر 2500 متر برف نگه نمی‌دارند ولی پیست استان همانند یک‌معجزه بوده و شرایط برای استفاده همشهریان از پیست را دارد.

رئیس کمیته مربیان فدراسیون اسکی تصریح کرد: پیست اسکی پاپایی امکانات خوبی همانند ماشین برفکوب، فنس‌های برف گیر و.. دارد. همچنین عوامل انسانی توانمند و دلسوزی نیز در پیست اسکی پاپایی فعالیت می‌کنند که موجب آماده‌سازی پیست می‌شود.

اژدری‌آزاد ادامه داد: پیست اسکی پاپایی محصور است، دکل‌ها به لحاظ ایمنی تشکچه دارد و در روزهای شلوغ نیز برای کنترل از نیروی انتظامی کمک می‌گیریم. همچنین در این پیست منطقه بهمن‌گیر وجود نداشته و شیب و دامنه مناسبی مخصوصا برای افراد مبتدی دارد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون اسکی با بیان اینکه پیست اسکی پاپایی زنجان تنها پیستی است که پیست مبتدی مجزا دارد، خاطرنشان کرد: پایین پیست به نحوی ساخته شده که وقتی اسکی باز، اسکی را رها می‌کند خود در پایین می‌ایستد و از این باب به لحاظ آموزش نیز استاندارد است.

انتهای پیام

نظر شما