شناسهٔ خبر: 58467525 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ارسال ۱۹ هزار لیتر نفت سفید به مناطق زلزله‌زده خوی

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان غربی از ارسال ۱۹ هزار لیتر نفت سفید به‌منظور تأمین سوخت موردنیاز مناطق زلزله‌زده ناحیه خوی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، ناصر مقدسی در این باره گفت: از نخستین دقایق رخداد زلزله شامگاه شنبه (هشتم بهمن‌ماه) در منطقه خوی تاکنون، به‌منظور تأمین سوخت موردنیاز گرمایشی و پخت‌وپز مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان غربی، ۱۹ هزار لیتر نفت سفید به مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی ارسال شده است.

وی افزود: تاکنون ۶ نفتکش نفت سفید از انبار نفت ناحیه سلماس به ناحیه خوی اعزام شده است و با توجه به همجواری انبار نفت ناحیه خوی به مناطق زلزله‌زده، سوخت کافی به منظور تأمین نیاز روستاهای زلزله‌زده در این شهرستان وجود دارد.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان غربی تأکید کرد: خوشبختانه‌ هیچ‌کدام از تأسیسات، انبارهای نفت و جایگاه‌های عرضه سوخت استان در اثر زلزله تخریب یا دچار حادثه نشده است و تنها در جایگاه‌های عرضه سوخت ناحیه خوی، ازدحام وجود دارد.

مقدسی با اشاره به اینکه با رخداد زلزله‌ شامگاه شنبه تعداد زیادی از مردم شب را در خودروها و هم‌زمان با بارش برف سپری کردند، تصریح کرد: هیچ‌ کمبودی به لحاظ تأمین بنزین موردنیاز مردم مناطق زلزله‌زده وجود ندارد و مناطق همجوار نیز برای کمک‌رسانی به منطقه آذربایجان غربی اعلام آمادگی کرده‌اند و از شهرهای تبریز و اردبیل نیز سوخت موردنیاز به منطقه ارسال شده است.

وی بیان کرد: از نخستین زلزله‌ در منطقه آذربایجان غربی در ۲۸ دی‌ماه (از ۱۰ روز گذشته تاکنون) در مجموع تاکنون ۴ میلیون لیتر بنزین در شهرستان خوی توزیع شده که این عدد در مقایسه با روزهای ابتدایی دی‌ماه، بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

زلزله ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی ساعت ۲۱:۴۴ در عمق ۷ کیلومتری زمین و در ۶ کیلومتری شهرستان خوی رخ داده است. کانون این زلزله در ۱۱۷ کیلومتری ارومیه و ۱۳۴ کیلومتری شهر تبریز بوده است.

 

نظر شما