شناسهٔ خبر: 58466941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایمن سازی ۱۶ روستای استان بوشهر

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: با ساخت دیوار حفاظتی از محل اعتبارات ششمین سفر استانی رئیس جمهور ۱۶ روستای این استان ایمن سازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، علیرضا مقدم افزود: با تخصیص ۲۰میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر مهرماه پارسال رئیس جمهور سه هزار و ۲۱۳ متر دیوار حفاظتی در ۱۶ روستای شهرستان‌های دشتی، تنگستان و جم ساخته شده است.

وی گفت: با ایمن سازی این شمار روستا، تعداد روستا‌های ایمن سازی شده استان به ۴۵ روستا افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اظهارداشت: با اجرای این مصوبه سفر استانی هیات دولت به استان بوشهر شمار روستا‌های در معرض خطر سیلاب این استان از ۱۶۹ روستا به ۱۲۴ روستا کاهش یافته است.

مقدم افزود: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در راستای توجه به روستاها؛ تلاش می‌شود بقیه روستا‌های استان تا پایان دولت سیزدهم ایمن سازی و دغدغه ایمن نبودن روستا‌ها در مقابل خطر سیلاب برای همیشه از استان برچیده شود.


وی اظهارداشت: همچنین ساخت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی از محل مصوبات سفر رئیس جمهور در ۱۰ شهرستان از دیگر مصوبه‌های سفر هیات دولت به این استان بود که با تلاش صورت گرفته این تعداد به ۲هزار و ۳۸۰ واحد افزایش یافت.

مقدم ادامه داد: از این شمار تاکنون ۲هزار و ۲۹۴ واحد مسکونی به مرحله انعقاد قرار داد رسیده است.

وی افزود: از این تعداد واحد مسکونی عملیات اجرایی هزار و ۳۸۰ واحد به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: برای ساخت این واحد‌های مسکونی به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات و از ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

نظر شما