شناسهٔ خبر: 58463731 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پیش بینی سیل به کمک حسگر !

شهر نیویورک در آمریکا شبکه نظارت بر سیل خود را با بودجه‌ای ۷.۲ میلیون دلاری گسترش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، اولین شبکه نظارت بر سیل در شهر نیویورک به لطف بودجه ۷.۲ میلیون دلاری این شهر گسترش می‌یابد و تعداد مناطقی که وقوع سیل را به عنوان مانیتور FloodNet با حسگر‌ها نشان می‌دهند از ۳۱ به ۵۰۰ در هر پنج منطقه افزایش می‌یابد. پیش بینی می‌شود که اجرای کلی این پروژه پنج سال به طول انجامد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ داده‌های به دست آمده از حسگر‌ها به یک لوح رایگان و مبتنی بر وب وارد می‌شود که ساکنان، سازمان‌های شهری، محققان و هر کس دیگری می‌توانند از آن برای اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به تهدیدات سیل استفاده کنند. این لوح خوانش‌های سطح آب را از حسگر‌ها در زمان واقعی دریافت می‌کند.

این نقشه تعاملی نشان می‌دهد که آب کجا، چه زمانی و چقدر بالا است، آیا به دلیل بالا آمدن آب دریا در ساحل است یا ناتوانی زهکش‌های طوفان برای مقابله با سیل این وضعیت را ایجاد کرده است. این لوج همچنین شامل داده‌های تاریخی است که می‌تواند به افراد کمک کند فرکانس و شدت سیل را در طول زمان را ردیابی کنند.

حسگر‌های خورشیدی FloodNet کم هزینه و منبع باز هستند و از امواج فراصوت برای اندازه گیری تغییرات سطح آب و انتقال داده‌ها به صورت بی سیم به یک دروازه هاب استفاده می‌کنند که سپس اطلاعات را به سرور‌ها و داشبورد FloodNet ارسال می‌کند.

سطح دریا‌های این شهر در قرن گذشته حدود یک فوت افزایش یافته است و به گفته کمیسیون تغییرات آب و هوای شهر نیویورک، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۵۰ بین ۸ تا ۳۰ اینچ و تا پایان قرن بین ۱۵ تا ۷۵ اینچ دیگر افزایش یابد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما