شناسهٔ خبر: 58463404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

داستان امام جمعه‌ای که از پا نمی‌نشیند/وحدانی‌فر به یاری عشایر سیل زده شتافت+تصویر

نهاد امامت جمعه دهدشت این‌بار مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله هلال‌احمر و امور عشایر را فراخوان و به جمع عشایر آسیب‌دیده ناشی از بارش‌های اخیر کشاند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نهاد امامت جمعه دهدشت، طی این سال‌ها در عمل ثابت کرد که خدمت به مردم فقط پشت میز در یک اتاق نشستن نیست.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر علاوه بر مطالبه‌گری‌های تاثیرگذار خود در خطبه‌های نماز جمعه، نشان داد باید بین مردم رفت، حرف آن‌ها را شنید و جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب را در جامعه به صورت عینی نهادینه کرد.

در این شرایط سخت اقتصادی و جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، او بر این باور است مسئولان باید در جامعه امیدآفرینی و نشاط ایجاد کنند و با خدمت صادقانه خود به مردم، بین آن‌ها حضور پیدا کنند و عمل‌گرا و در وعده‌های خود صادق باشند.

با توجه به بارش‌های اخیر و آسیب به برخی عشایرین، دستگاه‌های خدمات‌رسان  از جمله هلال احمر و امور عشایر را فراخوان با حضور در منطقه بلربیشه از توابع بخش مرکزی به بررسی مشکلات آن‌ها پرداختند.

کمبود آب آشامیدنی و سوخت از جمله مشکلات عشایر نشین منطقه بلر بیشه بود که رئیس امور عشایر در این خصوص گفت: از طریق تانکر آبرسانی را در دستور کار قرار می‌دهیم و اگر عشایر ثابت باشند و در حاشیه سد نباشند و مجوز‌های لازم را از نهاد‌های متولی داشته باشند برای آب پایدار آن‌ها اقدامات لازم انجام خواهد شد.

پاکباز در خصوص سوخت‌رسانی به این منطقه افزود: هیچ ممنوعیتی برای سوخت‌رسانی عشایر وجود ندارد و هر وقت مراجعه کنند حواله صادر خواهیم کرد.

هم‌چنین در این سفر بسته‌های غذایی، وسیله گرمایشی، مقوا و... توسط هلال احمر بین عشایر این منطقه توزیع شد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که نهاد امامت جمعه دهدشت در دستور کار خود قرار داده، سرکشی از روستاها و عشایرینی است که در بحران‌ها دچار آسیب می‌شوند.

امام جمعه دهدشت گفت: در همین راستا منطقه عشایرنشین بلربیشه از بخش مرکزی شهرستان در بارش‌های اخیر دچار مشکلاتی شدند و همراه هلال احمر و امور عشایر برای بررسی مشکلاتشان در این منطقه حضور پیدا کردیم.

وی از نبود آب شرب به عنوان یکی از مشکلات این منطقه نام برد و تصریح کرد: مقرر شد امور عشایری به وسیله تانکر به صورت موقت مشکل آب آن‌ها را برطرف کند و اگر در حریم سد نباشند و مجوزات لازم را داشته باشند آب شرب آن‌ها به صورت پایدار تأمین خواهد شد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌‌فر بیان کرد: سوخت یکی دیگر از ضروریات برای عشایر این منطقه است که اداره امور عشایر مشکل سوختی آن‌ها را برطرف خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این بازدید اقلام ضروری توسط هلال احمر بین عشایر توزیع شد.

به گفته وحدانی‌فر این بازدیدها تداوم خواهد داشت و مسئولان باید با حضور خود بین مردم مشکلات آن‌ها را لمس کنند و تمام تلاش خود را برای رفع آن‌ها به کار گیرند.

انتهای پیام/۸۲۰۳۵

نظر شما