شناسهٔ خبر: 58461290 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر مطرح شد

انتقاد سرمربی تیم ملی بسکتبال از شرایط بازیکنان در لیگ برتر

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوسان بازیکنان در جریان رقابت های باشگاهی را بزرگترین انتقاد وارد به عملکرد آنها عنوان کرد و گفت که این معضل در قالب یک پروژه بلند مدت قابل بررسی و برطرف شدن است.

صاحب‌خبر -

سعید ارمغانی که بلافاصله پس از بازگشت به ایران دیدار تیم های ذوب آهن و بیروت در لیگ وابا و رقابت دو تیم کاله و مهرام در لیگب برتر را از نزدیک تماشا کرد در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد ارزیابی خود از شرایط بازیکنان توضیح داد.

وی گفت: بازیکنان شاغل در تیم های باشگاهی نوسان زیادی دارند و این بزرگترین ایرادی است که به عملکرد آنها وارد است. این مشکل هم صرفاً مربوط به دو دیداری که من از تیم ها دیده ام و یا در کل فصل جاری مسابقات و وضعیت تیم های شرکت کننده در آن نمی شود. در مجموع بازیکنان بسکتبال ایران در ترکیب تیم های باشگاهی عملکرد ثابت و یکنواختی ندارند و این بزرگترین ضربه به موقعیت خود آنها است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال خاطرنشان کرد: درجریان دو دیداری که اخیراً از نزدیک شاهد پیگیری آنها بود، وضعیت بازیکنان و به ویژه نفرات موردنظر برای حضور در اردوی تیم ملی را رصد کردم و به این موضوع اطمینان بیشتری پیدا کردم. لیگ خوب است اما زمانی بیشترین نتیجه گیری از آن حاصل می شود که به کمک باشگاه و مربیان شان به روال ثابتی دست یابیم.

ارمغانی در مورد اینکه «برای برطرف شدن ضعف موردنظر و اینکه عملکرد بازیکنان روال ثابت تر و پایدارتری پیدا کند چه راهکاری را پیشنهاد می دهید؟»، گفت: این موضوع به یک پروژه دراز مدت نیاز دارد. اینگونه نیست که با چندمرحله اردوی آماده سازی یا یک فصل و حتی دو فصل لیگ باشگاهی منتظر نتیجه گیری باشیم. البته که در این صورت هم نتایج خوشایندی حاصل می شود اما برای نهادینه شدن باید از سنین پایه شروع به کار کرد و با تمرکز و کار مداوم موضوع را پیگیری کرد آنگونه برخی مهارت ها در بازیکنان شکل پایدار بگیرد تا در هر موقعیتی بتوانند از آن بهره ببرند.

ارمغانی در ادامه برنامه موردنظر برای حضور تیم ملی بسکتبال در پنجره پایانی انتخابی جام جهانی را مرور کرد و گفت: از ۲۱ بهمن ماه اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال آغاز می شود. قصد داریم حداکثر ۱۸ نفر را در این اردو داشته باشیم به خصوص که بعد از تقریباً یک هفته باید عازم ژاپن شویم تا تمرینات را در این کشور دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه طبق برنامه اولیه اعزام تیم ملی بسکتبال به ژاپن ۲۶ بهمن ماه انجام می شود، تصریح کرد: تیم ملی بسکتبال ۴ اسفندماه باید با ژاپن دیدار داشته باشد. تا قبل از آن اردوی تمرینی در ژاپن داریم. انجام یک یا دو دیدار تدارکاتی هم در برنامه است. قطعاً این دیدارهای تدارکاتی با تیم ملی ژاپن نیست. یکی از تیم های باشگاهی ژاپن حریف مان در این دیدارها می شود اما مشخص نیست کدام تیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه در این مورد رایزنی هایی انجام شده اما هنوز نتیجه قطعی حاصل نشده است، خاطرنشان کرد: هماهنگی و تعامل با تیم های باشگاهی ژاپن پیچیدگی های خاص خود را دارد. آنها به خاطر کرونا و از ترس ابتلای بازیکنان شان به این ویروس به راحتی به پیشنهاد دیدارهای اینچنینی پاسخ نمی دهند اما پیگیر هستیم و قول هایی هم گرفته ایم که حتماً یک یا دو دیدار داشته باشیم.

وی همچنین گفت: وسواس و استرس ژاپنی ها در این زمینه طبیعی است. حتی آنها تست کرونا و اطلاع از نتیجه آن را برای سفر تیم ملی بسکتبال به کشورشان را الزام می دانند اما به هر حال این موضوع باعث شده تا امروز حریف تمرینی مان مشخص نباشد.

ارمغانی در مورد زمان اعلام اردونشینان تیم ملی بسکتبال گفت: تا آخرین دیداری که پیش از زمان مصوب برای آغاز اردو (۲۱ بهمن ماه) برگزار می شود وضعیت بازیکنان را بررسی می کنیم و بر اساس آن فهرست احتمالاً ۱۸ نفره را اعلام می کنیم.

نظر شما