شناسهٔ خبر: 58461002 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نشریه علمی تخصصی «ورتکس» منتشر شد

انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه کردستان، شماره سیزدهم نشریه علمی تخصصی «VORTEX» را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، "توسعه روش‌های هوشمند به منظور پایش وضعیت ماشین‌های دوار"، "طراحی و ساخت بالابر رشته حفاری"،‌ "تحلیل تنش‌های وارده بر شفت و پروانه با جنس آلومینیوم و کامپوزیت و بررسی پدیده خستگی"،‌ "خودروهای الکتریکی و چالش شارژ"،‌ "بررسی دکل‌های انتقال نیرو و انتقال نوین نیرو الکتریکی"، "معرفی پرتابگرها و پیشرانه‌های فضایی و نسل جدید آنها"، "مهندسی مکانیک و هوش مصنوعی"، "سیستم‌های ردیابی"، "سیستم‌های جدید خودرو"، "ساخت دزدگیر هوشمند خودرو"، "آموزش نحوه اجرا انواع سیستم‌های رایج لوله‌کشی آب ساختمان‌های مسکونی در بازار ایران"، "معرفی نرم افزار کامسول"، "گزارشی از وبینار کارگاه مقاله نویسی"، "معرفی مرکز ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه کردستان" و "معرفی گرایش‌های مهندسی مکانیک" از جمله مطالب و مقالاتی است که در این شماره می خوانیم.

شماره سیزدهم نشریه «ورتکس» به صاحب امتیازی انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه کردستان  و مدیر مسئولی پارسا حیدری و سر بیری نیلوفر داودی به صورت نشریه علمی تخصصی منتشر شده است.

نیلوفر داودی در بخشی از سرمقاله این نشریه نوشته است: «نشریه‌ای که پیش روی شماست، حاصل تلاش دانشجویان و اساتیدی است که برای انتشار این شماره همراه ما بوده اند. هدف ما در این شماره این بوده که دانشجویان را به سمت نوآوری سوق دهیم؛ اینکه تلاش کنند خود صاحب ایده باشند و بعد از فارغ‌التحصیلی توانایی‌های خود را در جهت کارآفرینی و اشتغالزایی به‌کارگیرند و در حل مشکلات جامعه و این کره‌ خاکی گامی بردارند. نابغه بودن یک دانشجو و داشتن رزومه‌ای عالی، مورد تحسین است؛ اما زمانی توانایی‌های او معنا پیدا می‌کند که آنها را در جهت بهبود وضعیت جامعه، پیشرفت علم، کمک به مردم و... به کار گیرد. البته توانایی به‌تنهایی کافی نیست؛ ترکیب توانایی و اخلاق باعث می‌شود که ما جامعه‌ای سالم و پیشرفته داشته باشیم. بسیاری از مشکلات جامعه ریشه در رعایت نکردن اخلاق کاری دارد؛ اگر دانشجویان در کنار مسیر کسب علم خود، اخلاق کاری را نیز به‌درستی فراگیرند، آینده‌ای زیباتر در انتظار ما خواهد بود. برخالف تصور عموم، مهندسی مکانیک فقط کار با یکسری ابزار، باز کردن قطعات و تعمیر آنها نیست؛ بلکه مهندسی مکانیک بر روی تحلیل، طراحی و ساخت سیستم‌های مکانیکی تمرکز دارد و رشته‌ای است پر از درسهای تحلیلی و مفهومی که نرم‌افزار هم در این رشته از اهمیت بالایی برخوردار است؛ درواقع نرم‌افزار یک مهارت اصلی است که هر مهندسی در هر رشته‌ای باید به آن مسلط باشد....»

علاقه‌مندان می‌توانند نسخه الکترونیکی شماره سیزدهم این نشریه را از لینک https://t.me/mec_uok/1507 دانلود کنند.

انتهای پیام

نظر شما