شناسهٔ خبر: 58460725 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

معاون وزیرآموزش و پرورش:بودجه فرهنگی هر دانش‌آموز معادل یک حبه قند است!

اقتصادنیوز: سهم وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان بزرگ‌ترین وزارتخانه کشور از بودجه سال آینده رقمی معادل 242هزار میلیارد تومان است. این رقم 11.2درصد از بودجه عمومی دولت را شامل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازهمشهری صادق ستاری‌فرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان از بودجه پیشنهادی راضی نیستند، گفت: این بودجه نه توجهی به مدارس دارد، نه تربیت‌محور و دانش‌آموزمحور است. به‌گفته او، وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور که امر تربیت ۱۶میلیون و ۲۰۰هزار دانش‌آموز را برعهده دارد، نیازمند نگاه ویژه سازمان بودجه در تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

ستاری ادامه می‌دهد: گرچه بودجه سال آتی وزارت آموزش و پرورش که مجموع آن به ۲۴۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد، رشد ۲۱درصدی در مقایسه با سال قبل خود دارد، اما سهمش از بودجه عمومی دولت کاهش یافته است؛ به‌گونه‌ای که این عدد در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۰درصد، در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲.۹درصد و برای سال ۱۴۰۲ به حدود ۱۱.۲درصد رسیده است. همچنین سرانه هر دانش‌آموز در امور پرورشی روزانه یک حبه قند است. اعتبارات کل فعالیت‌های پرورشی ۲۵۰میلیارد تومان بوده که با کسر اعتبارات سازمان دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی روزانه برای دانش‌آموزان ۱۲۵تک‌تومنی است. او با اظهار تأسف از نگاه سازمان برنامه و بودجه به اعتبارات وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: برای توسعه آموزش عادلانه در سراسر کشور نیازمند نگاه ویژه مجلس و سازمان برنامه و بودجه به وزارت آموزش و پرورش هستیم.

 

 

نظر شما