شناسهٔ خبر: 58460363 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هشدار ترکیه درباره سفر به آمریکا و اروپا در پی افزایش بیگانه‌ستیزی

وزارت خارجه ترکیه ضمن اشاره به افزایش اقدامات ضد اسلامی و نژادپرستانه در آمریکا و اروپا، از اتباع خود خواست که به این کشورها سفر نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با افزایش تمایلات نژادپرستانه و اقدامات ضد خارجی‌ها در کشورهای اروپایی و آمریکا، دولت ترکیه درباره سفر به این کشورها هشدار داد.

وزارت خارجه ترکیه شامگاه شنبه طی بیانیه‌ای به اتباع خود هشدار داد که به دلیل اقدامات ضد اسلامی و بیگانه‌ستزی، به آمریکا و برخی کشورهای اروپایی سفر نکنند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این وزارتخانه ضمن اشاره به تظاهرات‌های گسترده در آمریکا در پی کشته‌شدن یک سیاهپوست توسط پلیس شهر ممفیس، گفت: «از سوی دیگر، مشاهده شده که حملات فیزیکی و کلامی نژادپرستانه و ضد خارجی‌ها در سراسر آمریکا افزایش یافته است».

در این بیانیه از شهروندان ترکیه‌ای خواسته شده که اگر در آمریکا هستند یا سفر غیرقابل لغوی به این کشور دارند، حتما از تظاهرات‌ها و محل تجمع مردم دوری کرده و اقدامات ایمنی را انجام دهند.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه دیگری توضیح داد که اقدامات ضد اسلامی، بیگانه‌ستیزی و نژادپرستی و همچنین تبلیغات منفی ضد آنکارا در برخی کشورهای اروپایی افزایش یافته است.

به نوشته آناتولی، در این بیانیه آمده است: «این تحولات که بازتاب‌دهنده ابعاد خطرناک تعصبات مذهبی و نفرت‌پراکنی در اروپا است، آشکارا نشان می‌دهد که جنبش‌های نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز به چه سطح هشداردهنده‌ای در اروپا رسیده‌اند».

این وزارتخانه همچنین از اتباع ترکیه‌ای در کشورهای اروپایی خواست که در صورت مواجه‌شدن با حملات یا آزار نژادپرستانه و بیگانه‌ستزی، به نیروهای امنیتی محلی مراجعه کنند و به دقت اخبار رسانه‌ها را برای مطلع‌شدن از وضعیت امنیتی محل زندگی خود زیر نظر داشته باشند.

دو روز پس از هتک حرمت قرآن کریم در سوئد که قبلا هم مسبوق به سابقه بود، این اقدام هتاکانه در هلند تکرار شد و اخیرا هم این اقدام موهن در دانمارک رخ داد. این اقدام با واکنش تند ترکیه و احضار سفیران کشورهای مذکور همراه شد.

پایان پیام/خ

نظر شما