شناسهٔ خبر: 58460178 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

ایران؛ سربلند در «جنگ تحمیلی» و پیروز در «جنگ ترکیبی»

درحالی‌که ژنرال آمریکایی، هراس نیروهای این کشور از قدرت نظامی ایران را عامل ربوده شدن خواب از چشم آمریکایی‌ها می‌داند، بیان سخنان تمسخرآمیز علیه قدرت دفاعی ایران، فقط موجب تحقیر و تمسخر خود گوینده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

.گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ «ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را شناخته‌ایم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم...»؛ این بخشی از سخنان امام خمینی (ره) درخصوص دفاع مقدس است که اگر مقایسه‌ای میان جنگ سخت آن دوران با جنگ نرم و به‌ویژه جنگ ترکیبی عصر امروز داشته باشیم، کلام آن روز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی درخصوص جنگ ترکیبی امروز دشمن علیه ملت ایران نیز صدق می‌کند.

توطئه‌های متعدد استکبار جهانی که هر از گاهی در قالب اغتشاش و فتنه‌ای جدید علیه کشورمان رقم می‌خورد، رویش‌ها و ریزش‌هایی را به همراه دارد و به همین دلیل است که در فتنه‌های متعدد، عناصر آلوده، نفوذی، سست ایمان و خیانتکار در هر یک از سطوح جامعه، به واسطه اقدامات و عملکردی که در جریان فتنه از خود بروز می‌دهند، شناخته می‌شوند.

طی بیش از چهار دهه‌ای که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، برخی «خواص» و مسئولان کشور در بزنگاه‌های مختلف در مواجهه با ابتلائات و فتنه‌های گوناگون مردود شدند. در کنار این خواص بعضاً نام افرادی که با عنوان «سلبریتی» در جامعه شناخته می‌شوند نیز دیده می‌شود؛ مثلاً در اغتشاشات اخیر، تعدادی از همین طیف که به خیال خام خود، گمان می‌کردند عمر نظام اسلامی به پایان رسیده است، دشمنی خود با نظام را آشکار کردند و با اتخاذ مواضعی تند، به نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی تاختند، مردم را به مقابله با نظام فراخواندند و توانستند تعداد اندکی از جوانان فریب‌خورده را با خود همراه کنند؛ اما وقتی مردم به نفاق این اشخاص پی بردند، از ادامه همراهی با آنان سر باز زدند.

همراهی نکردن مردم با اغتشاشات، ناراحتی شدید این افراد را که از سوی رسانه‌های معاند به‌عنوان رهبر جنبش اعتراضی لقب گرفته‌اند، درپی داشته است و به همین دلیل، این اشخاص در اظهارنظر‌های جدید خود علاوه بر توهین به ملت ایران، نقاط قوت نظام را هم نشانه می‌گیرند و با الفاظی که نشان‌دهنده طبع پَست و شخصیت حقیرشان است، شروع به عقده‌گشایی و لجن‌پراکنی می‌کنند.

از جمله‌ی این اشخاص، فردی است که سابقاً در عرصه ورزش کشور فعالیت می‌کرده و اخبار متعددی از بدرفتاری‌ها، هنجارشکنی‌ها و بی‌اخلاقی‌های او در رسانه‌ها نیز منتشر شده است. این فرد در صفحه خود در فضای مجازی- که گفته می‌شود آن را در اختیار عوامل رژیم صهیونیستی قرار داده است- جدیداً موضوع انسداد تنگه هرمز از سوی نیرو‌های مسلح کشورمان را به سخره گرفته و نسبت به شهدای والامقام نیروی دریایی ارتش که در اواخر جنگ تحمیلی، در نبرد مستقیم با شیطان بزرگ، آمریکا به شهادت رسیده‌اند، هتاکی کرده است.

مواضع توهین‌آمیز این فرد که آلت دست رژیم صهیونیستی شده است، چندان ارزش پاسخگویی ندارد، اما این رخداد ایجاب می‌کند که اشاره‌ای هرچند مختصر به توانمندی نیروهای مسلح کشورمان در تأمین امنیت منطقه داشته باشیم. 

موضوع انسداد تنگه هرمز که هر از گاهی از سوی مقامات ارشد نظامی کشورمان مطرح می‌شود، تنها یکی از گزینه‌های متعدد و پرشمار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقابل گزافه‌گویی‌ها و تهدیدات دشمنان است.

در این زمینه می‌توان به نبردهای دریایی دوران دفاع مقدس و انهدام شناورهای متعدد دشمن از سوی دریادلان ایرانی اشاره کرد که ماجرای ناو «بریجتون» از شاخص‌ترین مواردی است که توانمندی نیروهای ایرانی در عرصه دریا را نشان می‌دهد. 

اما در دوران کنونی که به اذعان خود غربی‌ها، ابرقدرتی همچون روسیه برخی تجهیزات نظامی مورد نیاز خود را با خرید محصولات ایرانی تأمین می‌کند و ژنرال آمریکایی هراس نیروهای این کشور از پهپادهای ایرانی را عامل ربوده شدن خواب از چشم آمریکایی‌ها می‌داند، بیان سخنان تمسخرآمیز علیه قدرت دفاعی ایران، فقط موجب تحقیر و تمسخر خود گوینده خواهد شد.

همچنین چندین مورد دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا و انگلیس در حریم آب‌های کشور، به‌ویژه دستگیری نظامیان آمریکایی در نزدیکی جزیره فارسی و صحنه زانو زدن این به اصطلاح ابرقهرمانان در برابر پاسداران انقلاب اسلامی، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن‌ گذشت.

جا دارد این نکته نیز مورد توجه قرار گیرد که مدت‌هاست هیچ‌یک از ناوهای هواپیمابر نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس حضور نداشته و از هراس موشک‌های ایرانی جرأت تردد در این منطقه را ندارند؛ لذا جمهوری اسلامی ایران قاعدتاً نیازی به اقدام عملی برای بستن تنگه هرمز ندارد و صرفاً اعلام خبری درباره انسداد این تنگه راهبردی از سوی مسئولان کشورمان، می‌تواند عبور و مرور هرگونه شناور در این منطقه را دچار اختلال و اهداف مد نظر کشورمان را محقق کند.

در مجموع، می‌توان گفت بعید است که معاندان و سرسپردگان به استکبار جهانی، واقعه زانو زدن تفنگداران آمریکایی در مقابل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را فراموش کنند؛ دلیل آن نیز همین توهین و تمسخر آن‌ها نسبت به حافظان امنیت این مرز و بوم است تا بلکه به خیال خام خود بتوانند تحقیر اربابان مستکبرشان در مقابل دریادلان ایرانی را جبران کنند.

در کنار این واقعه، موشکباران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد که برای نخستین بار ظرف ۷۰ سال گذشته صورت گرفت نیز در تقویم مقاومت ملت ایران به ثبت رسیده است و امروز با وجود اینکه سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی هشت‌ساله می‌گذرد، وقوع چنین رخدادهایی باز هم سخن امام راحل درباره شکسته شدن ابهت ابرقدرت‌ها را به ذهن‌ها متبادر می‌کند و جهانیان بار دیگر مشاهده می‌کنند که یک بار دیگر ابهت ابرقدرت، به دست نیروهای مسلح جان‌برکف ایران شکسته می‌شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما