شناسهٔ خبر: 58457621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت‌الله مهدوی: دلایل عقلانی الزام حجاب با ذوق شاعرانه تبیین شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش شعر در ماندگاری معارف اهل بیت (ع) گفت: دلایل عقلانی الزام درونی حجاب با ذوق شاعرانه در جامعه تبیین شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری شامگاه شنبه در دومین کنگره شعر حضرت مادر، اظهار داشت: اشعاری که در وصف ائمه (ع) سروده می‌شود لذتی غیر قابل بیان دارد و تا زمانی که شاعر بهره‌ای معنوی نبرده باشد نمی‌تواند چنین کلماتی را بسراید.

وی ادامه داد: این مطالب وقتی در قالب شعر قرار می‌گیرد موجب دوام این معارف می‌شود و قطعا پاداش اصلی این اشعار توسط ائمه اطهار (ع) داده خواهد شد.

آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: کلام‌ ائمه (ع) در عین اینکه بالاتر از کلام مخلوق و پایین‌تر از کلام‌ خالق است اما عین عقلانیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید حضرت زهرا (س) در خصوص عفاف و رعایت حریم زن و مرد، افزود: رعایت حریم و حیا موجب آرامش فکری و روانی افراد جامعه است.

وی اضافه کرد: لازم است اشعار به سمت تقویت معارف عقلانی دین مانند حجاب سوق داده شود و دلایل عقلانی الزام درونی حجاب با ذوق شاعرانه در جامعه تبیین شود.

آیت‌الله مهدوی تاکید کرد: با اشاره به فرازهایی از آیات قرآن تصریح کرد: در تمامی آیات مربوط به حجاب و عفاف، بلافاصله پس از بیان حکم دلیل و نتیجه عقلانی رعایت آن حکم هم بیان شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، گفت: یکی از ضروریات امروز تبیین حجاب بر مبنای استدلال عقلی است زیرا مکتب ما مکتب مستدل سخن گفتن است نه مکتب متعصبانه سخن گفتن.

وی خاطر نشان کرد: مقتضای روحیه فاطمی دفاع از ولایت است زیرا تمام زندگی حضرت فاطمه (س) تبیین جایگاه ولایت بود.

آیت‌الله مهدوی اضافه کرد: باید خود را برای دفاع از ولایت فقیه و زمینه‌سازی برای ظهور آماده کرد.

گفتنی است اختتامیه دومین کنگره ملی شعر «حضرت مادر» در محورهای مقام نورانی حضرت زهرا(س)، ارزش عفاف و هویت زن مسلمان در قرآن کریم و‌ جایگاه مادر و مادران ائمه (ع) در قالب‌های شعر، ترانه و مدح شامگاه شنبه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

ارسال آثار به این کنگره از سالروز شهادت حضرت زهرا (س) آغاز و تا ۲۰ دی ادامه داشته و پس از داوری، پنج اثر برتر و سه اثر شایسته تقدیر معرفی شد. در این مدت بیش از ۵۰۰ اثر از ۱۷۰ شاعر به دبیرخانه جشنواره در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ارسال شد.

پایان پیام/۶۳۱۳۷/ش

نظر شما