شناسهٔ خبر: 58457286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استقبال خوب ازمحور شهدای شاهچراغ در کنگره ملی شعر

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت بین‌الملل اسلامی گفت: محور شهدای شاهچراغ و شهدای امنیت را به کنگره شعر افزودیم که با استقبال خوبی مواجه شد و در کتاب کنگره فصل جداگانه‌ای را به ایران قوی و شهدای شاهچراغ و شهدای امنیت اختصاص داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت بین‌الملل اسلامی درباره اختتامیه این جشنواره گفت: اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در روز 10 بهمن با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، امیر سهرابی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و برگزیدگان این دوره از کنگره برگزار می‌شود و از برگزیدگان در 8 محور اعلامی تجلیل به عمل می‌آید.

وی افزود: استقبال از این دوره کنگره بسیار خوب بود و با توجه به اینکه وضعیت آشوب‌ها و حوادث اخیر می‌توانست تأثیر منفی بر روند برگزاری جشنواره بگذارد، چون از تمام استان‌ها شماره واتساپ برای دریافت اشعار اعلام کرده بودند و در پی این آشوب‌ها فیلتر شد، ولی شکر خدا نهادهای فرهنگی و نهاد کتابخانه‌ها و اداره‌های ارشاد و بسیج هنرمندان در اقصا نقاط کشور خوب همت کردند و نگذاشتند این مشکل آسیبی به دریافت آثار بزند و دبیران علمی استان‌ها گام‌های بسیار بلند و شورمندی برداشتند و و 7 هزار و 832 اثر به دبیرخانه رسید که از استقبال بسیار خوب و جریان‌سازی شعر دفاع مقدس خبر می‌دهد.

این شاعر درباره محورهای مختلف کنگره و اشعار رسیده اظهار داشت: یکی از محورهای مهم این کنگره شعر مقاومت بین‌الملل بود و آثار قابل توجهی در این باره به دستمان رسید. بخش عمومی هم اشعاری بودند که در هر زمینه‌ای با موضوع فرهنگ جهاد و شهادت سروده شده بودند، ما حتی شهدای سلامت را هم در حوزه دفاع مقدس می‌بینیم که روایت پایداری مردم است.

انصاری‌نژاد درباره محورهای جدید اضافه شده به کنگره هم گفت: ما روی دادن همین حوادث و آشوب‌های اخیر را هم به عنوان ساحتی از پایداری مردم در نظر گرفتیم و محور ایران قوی امسال به خاطر این اغتشاش‌ها به محورهای کنگره اضافه شد و استقبال خیلی خوبی از آن شد. محور شهدای شاهچراغ و شهدای امنیت را هم افزودیم که با استقبال خوبی مواجه شد و در کتاب کنگره فصل جداگانه‌ای را به ایران قوی و شهدای شاهچراغ و شهدای امنیت اختصاص داده شد.

 وی افزود: یکی از تأثیرات خیلی خوب این کنگره شعر دفاع مقدس کشف استعدادهای نویافته است که از استان‌های مختلف برگزیدگانی داریم که حتی خود ما که در عرصه شعر فعال هستیم، خیلی از این شاعران را نمی‌شناختیم و حتی داوران استان هم این استعدادها را قبل از برگزیده شدن نمی‌شناختند و این از فوائد و آثار خوب برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس است که یک شوق و انگیزه خوبی در خود دارد.

دبیر بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت بین‌الملل اسلامی گفت: برگزیده‌ها انتخاب شده‌اند و روز دهم بهمن در اختتامیه به‌صورت حضوری در خدمت آنها خواهیم بود و شعرخوانی خواهند داشت. نفرات دوم و سوم و تقدیری‌ها هم به صورت آنلاین در اداره‌کل استان‌هایشان به نیابت از ما تقدیر خواهند شد. جوایز نفرات اول 10 میلیون تومان، نفرات دوم 8 میلیون تومان، نفرات سوم 6 میلیون تومان و تقدیری‌ها 3 میلیون تومان خواهد بود.

بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت بین‌الملل اسلامی، امسال برای چهارمین سال پیاپی در شیراز برگزار می‌شود.

پایان پیام/

نظر شما