شناسهٔ خبر: 58457126 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پولادگر در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تاکید کرد

عملکرد ایران در جام‌جهانی 2022 عزتمندانه بود نقشه دشمنان نقش بر آب شد!

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت: سیاسی‌ترین جام جهانی فوتبال را سپری کردیم که تیم ملی ما حضوری عزتمندانه و چشمگیر داشت.

صاحب‌خبر -
 
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
مجمع عمومی فوق‌العاده فدراسیون فوتبال روز گذشته در مرکز ملی فوتبال با حضور سید محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، مهدی تاج رئیس‌فدراسیون، هدایت ممبینی دبیرکل و تنی چند از اعضای هیئت‌رئیسه به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد. دستور جلسه این مجمع انتخاب سه نفر از اعضا برای ناظر مجمع جهت تصویب مجمع قبلی (۸ شهریور ۱۴۰۱)، انتخاب سه نفر از اعضا برای شمارش آراء، تأیید انتصاب حسابرس بیرونی مستقل فدراسیون فوتبال و تأیید انتصاب خزانه دار فدراسیون فوتبال بود.
دستور جلسه دیروز فدراسیون فوتبال در حالی قرائت شد که طبق اعلام ممبینی قرار بود اعضای کمیته حسابرسی نیز در دستور کار باشد اما طبق قانون نیاز بود نامزدهای این کمیته ۵۰ روز قبل از برگزاری مجمع معرفی شوند. به همین علت این موضوع همچون تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ به مجمع بعدی موکول شد.طبق اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال مجمع بعدی به صورت آنلاین در تاریخ ۲۷ اسفندماه برگزار خواهد شد.
همچنین با رأی قاطع اکثریت اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس‌فدراسیون فوتبال تأیید شد و سایر مصوبات مربوط به جلسه ۸ شهریور ۱۴۰۱ مورد تأیید آنها قرار گرفت. در این جلسه و با انتخاب اکثر اعضای مجمع، موسسه حسابداری آزمودگان به عنوان حسابرس بیرونی مستقل انتخاب شد. همچنین وحید فدایی نیز به عنوان خزانه دار فدراسیون فوتبال رأی آورد. 
تمجید از عملکرد تیم ملی فوتبال در جام جهانی
سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در این مجمع عنوان داشت: ما یک رویداد بزرگ ملی-ورزشی به نام جام جهانی را سپری کردیم و این‌جا فرصت مغتنمی است که از همه عواملی که باعث شدند در این رویداد با اقتدار و سربلند حضور پیدا کنیم، تشکر کنم. هر چند که شاید قضاوت‌های متفاوتی درخصوص این رویداد شد و طبیعی هم هست. خروجی چنین رویدادهایی برد و باخت‌هاست و شاید خیلی از اتفاقات در حاشیه این رویدادها را نبینند. 
وی افزود: ما امسال متفاوت‌ترین جام جهانی را سپری کردیم. من این را از زبان دوستانی که تجربه حضور در ادوار مختلف را داشتند و سال‌هاست در کنار فوتبال هستند، می‌گویم. ما متفاوت‌ترین شرایط را داشتیم. علی‌رغم اینکه نهادهای بین‌المللی شعار جدایی ورزش از سیاست را می‌دهند، اما این بار سیاسی‌ترین دوره را داشتیم. در همین روزها، تحریم وزیر ورزش رخ داد که یک کار بی‌سابقه در دنیا است که یک نهاد سیاسی دخالت کند و یک شخصیت ورزشی را تحریم کند. 
معاون وزیر ورزش گفت: یکی از سیاسی‌ترین دوره‌های جام جهانی را داشتیم، با حواشی بزرگی که شاید دوستان فراموش کنند. باید یک نفر با قلم خوب این حواشی را بنویسد تا آیندگان بدانند دشمنان از همه کانال‌ها ورود کرده بودند که حتی ایران حضور نداشته باشد، اما علی‌رغم همه این مسائل، ترفندها نقش بر آب شد و آنهایی که فقط ورزش را می‌دانند و منصف هستند، قطعاً یک نمره قبولی به ورزش ایران و مدیریت کشور ما در این رویداد بزرگ می‌دهند. با وجود همه اتفاقات تلخ، ایران یک حضور چشمگیر داشت و همه آنچه که برای ما رشته کرده بودند، با تدابیر همه افراد پنبه شد.
پولادگر عنوان کرد: بابت این موضوع از همه نهادها و وزارتخانه‌ها تشکر می‌کنم، به ویژه تاج و اعضای هیئت‌رئیسه که همگی به‌اندازه خودشان سهم بزرگی در این اتفاق داشتند. فوتبال رشته‌ای پرطرفدار است؛ رشته‌ای که در عرصه‌های مختلف باعث سربلندی و اقتدار و عرق ملی شده و مطمئن باشید وزارت ورزش با همه توان حمایت می‌کند. همین جام جهانی یکی از مصادیق حمایت دولت و وزارت ورزش از فوتبال است. شخص سجادی در کنار تیم بود و در جاهایی که باید کمک می‌کرد، از آبرو و اعتبارش هم هزینه کرد.
موانع VAR برطرف شده است
مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال نیز در این مجمع اظهار داشت: اینکه تماشاگران کم کم به ورزشگاه‌ها می‌آیند اتفاق مطلوب و خوبی است. نشان داده شد فوتبال با هواداران رونق پیدا می‌کند و امیدوار هستیم در ادامه بتوانیم از حداکثر ظرفیت موجود برای استقبال از تماشاگران بهره ببریم.
رئیس‌فدراسیون فوتبال افزود: در حالی مجمع را برگزار می‌کنیم که تیم‌های مختلف ملی زنان و مردان در رده‌های مختلف در حال فعالیت هستند. تیم‌های جوانان و نوجوانان در حالی آماده ‌سازی رقابت‌های آسیایی را برای کسب مجوز حضور در جام جهانی پشت سر می‌گذارند که بسیار امیدوار هستم پس از وقفه ای، نبودن آنها بار دیگر در جام جهانی حاضر شوند. ضمن اینکه تیم ملی فوتسال زنان نیز روز جمعه با بازی درخشان خود در مسابقات کافا بار دیگر همه را امیدوار کرد. تاج درباره انتخاب سرمربیان تیم‌های امید و بزرگسال تاکید کرد: در تلاش هستیم کادر فنی دو تیم را به سرعت تعیین کنیم تا از حضور مربیان برجسته و بازیکنان خوب کشورمان در این تیم‌ها استفاده کنیم. کارهای مهمی درخصوص تجهیز ورزشگاه‌ها انجام شده است. مهم‌ترین پروژه VAR است که این اتفاق با سرعت پیش می‌رود. بسیاری از موانع هم رفع شده و امیدواریم فاز نخست را انجام بدهیم تا پس از آن در آینده‌ای نزدیک و فصل آینده بازی‌ها را با استفاده از این سیستم برگزار کنیم.
او بار دیگر با تاکید بر نصب و تجهیز ورزشگاه‌ها به سیستم داور ویدیویی گفت: موانع با سرعت در حال رفع است و می‌خواهیم فصل آینده را با VAR حتماً برگزار کنیم. بازی‌های فصل آینده در ورزشگاه‌هایی که مجهز به VAR باشند برگزار می‌شوند.
تاج با اشاره به برنامه‌های عمرانی فدراسیون تحت امرش گفت: ۳۲ پروژه عمرانی در حال پیگیری است، یکی از آنها هتل کوثر است که برای بانوان در حال راه‌اندازی هستیم. مجموعه هیئت‌رئیسه به این نتیجه رسیده است که کارهای عمرانی موفقی باید رقم بخورد. همان‌طور که در گذشته هم ساختمان «پک» زمین شماره دو و هتل شماره یک را در مرکز ملی ایجاد کردیم.

نظر شما