شناسهٔ خبر: 58453118 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سبزوار پیگیری شد؛

برنامه‌های اجرایی دهه فجر و واگذاری کتابخانه منطقه بهاران به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی سبزوار با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی سبزوار با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدا حسین ابراهیمی کردیانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب و گرامیداشت دهه فجر گفت: آنچه که امروز به عنوان پیشرفت در حوزه کتاب و کتابخوانی در شهرستان شاهد آن هستیم ثمره توجه ویژه خیرین، عموم مردم و دغدغه مندی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در کنار نگاه مدیریتی مناسب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است. اما با توجه به پیشینه فرهنگی، تاریخی و ادبی دیار سربداران و ظرفیت‌های موجود در این شهرستان انتظاری بیش از این را در حوزه کتاب و کتابخوانی باید داشته باشیم.

وی با اشاره به مناطق حاشیه نشین شهرستان، اظهار داشت: برگزاری برنامه‌ها و فعالیتهای متنوع فرهنگی در محلات هدف از جمله منطقه بهاران علاوه بر افزایش رضایتمندی جامعه باعث پویایی و رشد آگاهی و دانایی در این مناطق کم‌برخوردار می‌شود.

کردیانی در ادامه خواستار پیگیری دو سازمان شهرداری و اداره راه و شهرسازی شهرستان سبزوار در راستای بررسی و رفع مشکلات در خصوص واگذاری کتابخانه عمومی منطقه بهاران به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی انتظار می‌رود نشاط اجتماعی و آگاهی رسانی در خصوص این اتفاق مهم تاریخی و سرنوشت ساز برای عموم جامعه و به ویژه نسل کودک و نوجوان در راستای جهاد تبیین و دستاوردهای انقلاب اسلامی به خوبی انجام پذیرد.

در ادامه معصومه فلاحی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سبزوار به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیتهای متنوع فرهنگی کتاب محور در مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان پرداخت.

گفتنی است، حضور کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان در گلزار شهدا، برگزاری محفل «خاطره‌خوانی» با حضور رزمندگان، برگزاری مسابقات ورزشی، علمی، فرهنگی، جشن فجر و... و. از جمله برنامه‌های پیشنهادی در ایام الله دهه فجر بود.

برنامه‌های اجرایی دهه فجر و واگذاری کتابخانه منطقه بهاران به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

نظر شما