شناسهٔ خبر: 58451803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

در نشست تخصصی بررسی پروژه‌های عمرانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز مطرح شد؛

دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات خود را با پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ریزی کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در نشست تخصصی بررسی پروژه‌های عمرانی این اداره‌کل، بر لزوم برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی با پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، نشست تخصصی بررسی پروژه‌های عمرانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با حضور علی معدنی‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز؛ امیری، سرپرست معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان و جمعی از کارشناسان برنامه و بودجه و عمرانی دو اداره کل و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کرج با هدف بحث و تبادل نظر در خصوص تکمیل پروژه‌های کتابخانه های عمومی در مناطق کم‌برخوردار استان در ماهدشت و مسکن مهر شهرستان نظرآباد و همچنین بررسی راهکارهای جذب اعتبارات برای تسریع در ساخت کتابخانه با بهره‌مندی از ظرفیت دو اداره کل برگزار شد.

معدنی‌پور در این جلسه با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه های عمرانی نهاد کتابخانه ها و تسریع در اجرای آن ضروری است، گفت: ایجاد فضاهای فرهنگی در مناطق کم برخوردار که همواره با کمترین سرانه‌های فرهنگی در استان مواجه هستند یکی از راه‌های تأمین نیازهای فرهنگی در این مناطق برای دستیابی به توسعه عدالت اجتماعی در استان است. خوشبختانه این رویکرد همواره مورد تأکید استاندار البرز نیز بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با بیان اینکه سرانه مراکز فرهنگی در برخی مناطق بسیار پایین بوده و آسیب‌های اجتماعی نیز بیش از گذشته خود را در این مناطق نشان می دهد، تصریح کرد: امروز دستگاه‌های اجرایی استان اقدامات خود را می‌بایست با پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ریزی کنند.

وی در پایان اهتمام ویژه اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در پیگیری ساخت و تکمیل پروژه های کتابخانه های عمومی را قابل تقدیر دانست و یادآور شد: در ساخت پروژه‌های عمرانی مدیران شهرستانی و شهری و همچنین خیرین نقش بسزایی دارند؛ امیدواریم با هم افزایی و تسریع در ساخت پروژه ها به مردم مناطق مختلف استان به خصوص حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار خدمات مناسبی ارائه شود.

نظر شما