شناسهٔ خبر: 58451424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار هرمزگان:

دانشگاه آزاد اسلامی رشته‌های مرتبط با نیاز و ظرفیت‌های هرمزگان در واحدهای دانشگاهی خود تعریف کند

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان در عرصه های اقتصاد دریا و اقتصاد ساحلی نیازمند تربیت نیروی انسانی متخصص است گفت : اقامتگاه تفریحی دانشجویان در جزیره ابوموسی ساخته می شود

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دیدار با محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر استان، گفت: یکی از اساسی‌ترین نیازهای هرمزگان در حوزه آموزش‌ عالی، تعریف رشته‌های تحصیلی مرتبط با ظرفیت‌های استان است.
وی افزود: اقتصاد دریا با اقتصاد ساحلی دو مقوله جدا از هم هستند که هرمزگان در هر دو عرصه می‌تواند به صورت ویژه کار کند اما این مسئله نیازمند تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص است. استاندار هرمزگان با اشاره به برخی ظرفیت‌های هرمزگان در عرصه‌های مختلف از جمله فولاد و پتروپالایش گفت: یکی از مسائلی که سبب شده در این حوزه ظرفیت‌های هرمزگان کاملا مورد بهره‌برداری قرار نگیرد عدم تکمیل زنجیره‌های تولیدی است، در تلاشیم این زنجیره ها در مسیر مواد خام معدنی استان تعریف و اجرایی شوند که گام بسیار مهمی در زمینه تحول و توسعه اقتصادی استان خواهد بود.
وی برای تربیت نیروی انسانی متخصص، تعریف رشته‌های مرتبط با نیازهای اساسی استان در واحدهای دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی را مهم دانست و افزود: به مسائل آموزشی جزیره بوموسی نیز توجه ویژه ای داریم همچنین به دنبال احداث اقامتگاه تفریحی ویژه دانشجویان هستیم تا فرصت آشنایی بیشتر دانشجویان با جزایر ایرانی خلیج فارس فراهم شود و دانشگاه آزاد در این زمینه می تواند همکاری موثری داشته باشد. محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر تغییر رویکرد دانشگاه آزاد در تدوین رشته‌های تحصیلی گفت: بر اساس طرح آمایش سرزمینی، رشته‌های مرتبط با ظرفیت‌های هر منطقه تدوین و در دانشگاه‌های هدف اجرایی می‌شود.
وی افزود: دانشگاه آزاد آماده است در جهت توسعه متوازن استان هرمزگان رشته‌های مرتبط با ظرفیت‌های این استان را در واحدهای دانشگاهی تعریف کند. طهرانچی گفت: یکی از سیاست‌های ما در هرمزگان تربیت نیروی انسانی در بشاگرد است، یک واحد دانشگاهی در این شهرستان احداث شده و در حال حاضر به دنبال توسعه آموزش و تربیت نیروهای انسانی مورد نیاز در این شهرستان هستیم. وی با استقبال از طرح استاندار هرمزگان در زمینه ایجاد اقامتگاه تفریحی ویژه دانشجویان در جزیره ابوموسی اظهار داشت: دانشگاه آزاد آمادگی دارد در این جزیره اقامتگاهی با ظرفیت حدود 200 نفر احداث و به صورت هفتگی دانشجویان واحدهای مختلف دانشگاهی کشور را برای بازدید از جزایر خلیج فارس اعزام کند.

نظر شما