شناسهٔ خبر: 58450970 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سازمان ملل: اینترنت به "مدفن زباله‌های سمی" برای نفرت تبدیل شده است

ایراندخت آذر شکیب

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که بخش‌های زیادی از اینترنت اکنون در حال تبدیل شدن به مدفن زباله‌های سمی برای انزجار و دروغ‌های شریرانه تبدیل شده، او خواستار حفاظت سریع در برابر صحبت‌های منزجرانه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت، یهودی ستیزی همه جا دیده می‌شود و به شدت در حال افزایش است. این فقط مربوط به یهودی ستیزی نیست بلکه اشکال مختلف انزجار شامل نژادپرستی، تعصب ضد اسلام، بیگانه هراسی، ترس از همجنسگراها و زن ستیزی را نیز در بر می‌گیرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین با بیان اینکه اینها تهدید اصلی جدی در بسیاری از کشورها هستند، گفت، اینها کنیسه‌ها، مساجد، مراکز آوارگان و مراکز خرید در کرایستچرچ، نیوزیلند تا بوفالو، نیویورک، در ال پاسو، تگزاس و اوسلو در نروژ را هدف قرار می‌دهند.

وی همچنین هشدار داد که جهان هم با افراط گرایی روبروست و هم با تروریسم و این تهدید رو به رشد است و سرعت فزاینده این مساله در جهان آنلاین است که شاهدش هستیم. بخش‌های زیادی از فضای مجازی به کاتالیزورهای سود-محور برای انتقال افراط‌گرایی از حاشیه به جریان اصلی تبدیل شده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد، با استفاده از الگوریتم‌هایی که انزجار و نفرت را تشدید می‌کنند، کاربران شبکه‌ها و رسانه‌های اینترنتی جذب سایت‌ها شده و پلتفورم‌های رسانه‌های اجتماعی همدست می‌شوند و مبلغانی که به این مدل از کسب و کارها جان می‌بخشند.

گوترش در ادامه صحبت‌هایش به هرکسی که در سراسر این روند شامل رگولاتورهای اطلاع رسانی، سیاستگذاران، کمپانی‌های فناوری، رسانه، جامعه مدنی و دولت‌ها دست دارد و دخیل است، تاکید کرد تا این انزجار را متوقف کند.

انتهای پیام

نظر شما