شناسهٔ خبر: 58450213 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سفیر پیشین ایران در باکو:

ایران و آذربایجان اجازه ندهند روابط‌شان خدشه‌دار شود

سفیر پیشین کشورمان در جمهوری آذربایجان با بیان این که ایران و آذربایجان اجازه ندهند روابط‌شان خدشه دار شود، گفت: باید مراقب تحلیل‌های رژیم صهیونیستی در این زمینه باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محسن پاک آیین» سفیر پیشین ایران در باکو در تحلیل خود از حمله روز گذشته به سفارت آذربایجان در تهران اظهار داشت: بنده از این حادثه متاسف هستم وابراز همدردی می‌کنم.

پاک آیین افزود: آنچه تاکنون مشخص شده انگیزه فرد ضارب است که شخصی بوده است. نیرو‌های امنیتی او را دستگیر کرده و قوه قضائیه نیز به جرم او سریعتر رسیدگی می‌کند.

این دیپلمات پیشین کشورمان ادامه داد: این اقدام محکوم است و تمام آن‌هایی که با اصول دیپلماتیک آشنایی دارند این اقدام را محکوم می‌کنند. انتظار می‌رود که دولت‌های دوست ایران و جمهوری آذربایجان این مساله را با درایت مدیریت کنند و اجازه ندهند روابط خوب دو کشور خدشه‌دار شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم رسانه‌ها نیز باید اجازه دهند تا مقامات رسمی کشور اقدامات رسمی خودشان را انجام دهند و از گمانه‌زنی پرهیز کنند، باید این اتفاق به خوبی مدیریت شود تا به روابط خوب دو کشور آسیبی نرسد.

پاک آیین با بیان این که تاکنون شواهدی وجود ندارد که این اقدام تروریستی بوده لذا ضارب انگیزه شخصی داشته، گفت: در عین حال باید منتظر بود تا مسئولین رسیدگی کنند.

سفیر سابق کشورمان در باکو درباره تاثیر این حادثه بر روابط ایران و آذربایجان هم اظهار داشت:اختلاف‌های دو کشور ممکن است با گفتگو‌های دیپلماتیک کاهش پیدا کند لذا حادثه‌ای که اتفاق افتاده ارتباطی به اختلاف نظر‌های ایران و آذربایجان ندارد.

وی تصریح کرد: باید مراقب اخبار رژیم صهیونیستی و پان ترکیست‌ها باشیم، از منابع معتبر و موثق این اخبار را دریافت کنیم. توصیه من این است که هم ایران و هم آذربایجان به اخبار و تحلیل‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی توجهی نکنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما