شناسهٔ خبر: 58449494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح 53 کلاس درس در زنجان به مناسبت دهه فجر

مدیر کل نوسازی مدارس استان زنجان گفت: همزمان با ایام الله‌ مبارک دهه فجر ۷ پروژه آموزشی در قالب ۵۳ کلاس درس در نقاط مختلف استان زنجان به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمیدرضا اسلامی مدیر کل نوسازی مدارس استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دهه فجر امسال از ۷ پروژه آموزشی در قالب ۵۳ کلاس درس با ۶ هزار و ۴۲۰ مترمربع فضای فیزیکی و اعتبار ۴۳میلیارد تومانی در نقاط مختلف استان، بهره‌برداری می‌شود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان زنجان با بیان اینکه تمام تجهیزات این مدارس تامین شده و آماده افتتاح هستند، تصریح کرد: این ۷ پروژه در شهرستان‌های زنجان، طارم، خدابنده، خرم‌دره و ماهنشان بوده که با افتتاح و تحویل آنها بخش اعظمی از مشکل فضای آموزشی مناطق مذکور مرتفع می‌شود.

وی بیان داشت: در ایام‌الله دهه مبارک فجر تعداد ۱۳ پژوهش‌سرای موجود در سطح استان نیز به تجهیزات جدید و به روز، مجهز خواهند شد.

اسلامی گفت: تا پایان سال جاری، دو پروژه دیگر نیز با ۱۸ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در ادامه با بیان این که از ۱۳۵ پروژه ابتدای سال، ۱۶ پروژه تا پایان سال تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود، اضافه کرد:با تحویل این پروژه ها، ۱۱۹ پروژه در قالب ۶۳۰کلاس در حال ساخت است که ۴۹ پروژه به صورت خیرساز با استعداد ۲۷۸ کلاس درس است که از این تعداد ۱۰۰ کلاس آن در تعهد خیرین و مابقی از محل اعتبارات دولتی ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا مهرماه سال ۱۴۰۲ دیگر پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، با جذب اعتبارات مناسب آماده افتتاح کرده تا در مناسبت‌های پیش رو این پروژه‌ها نیز به بهره‌برداری برسند.

اسلامی اضافه کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، در پروژه های خیرساز باید در مناطق شهری ۵۰ درصد پروژه  و در برخی مناطق محروم ۳۰ درصد آن توسط خیر آورده و یا ساخته شود.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه پروژه‌های خیرساز بعد تحویل از خیرین در ردیف اعتباری ملی و مشارکتی دولت قرار گرفته و از این ردیف اعتبار تکمیل می‌شوند، عنوان کرد: ۱۰۰ درصد تجهیز مدارس خیرساز توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در مجموع ۲۰ طرح را در استان عملیاتی کرده ایم، گفت: این پروژه‌ها در قالب تجهیز مدارس در طرح مهر بازگشایی مدارس و همچنین تجهیز ۱۳ پژوهش‌سرا در سطح استان، آسفالت ۱۰۵ هزار متر مربع محوطه مدارس استان و نیز ایزوگام ۵۶ هزار متر مربع بام مدارس نیازمند عایق‌کاری و ساخت ۱۶ مدرسه با ۱۱۲ کلاس درس است که با تحویل این پروژه‌ها ۱۴هزار و ۷۵۶ مترمربع به فضاهای موجود استان اضافه می‌شود.

انتهای پیام/73009

نظر شما