شناسهٔ خبر: 58449387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی:

۶ واحد تولیدی متخلف مصالح ساختمانی در خراسان‌شمالی پلمب شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از پلمب ۶ واحد تولیدی متخلف مصالح ساختمانی طی چند روز اخیر در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان خراسان شمالی، فهیمه مهمان نواز در این خصوص اظهار کرد: این واحدهای تولیدی متخلف بدون داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد فعالیت می کردند که با حضور کارشناسان این اداره کل شناسایی و پلمب شدند.

وی افزود: از این تعداد واحد تولیدی؛ پنج واحد در بخش تولید و توزیع سنگدانه و بتن و یک واحد نیز در حوزه تولید و توزیع یونولیت در شهرستان مانه و سملقان فعالیت می کرد.

مهمان نواز با بیان اینکه ۶۷ مورد اقدام حقوقی توسط این اداره کل در راستای مواجهه با اقدامات تولید و عرضه محصولات فاقد استاندارد از ابتدای سال تاکنون در استان انجام شده است گفت: در این مدت ۱۲ مورد اعلام جرم علیه واحدهای تولیدی و خدماتی، هشت مورد پلمب واحد های تولیدی، خدماتی بتن آماده، سنگدانه، آسانسور و همچنین تعداد ۱۰ پلمب تجهیز بازی انجام شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین در سالجاری طی برگزاری ۱۲ جلسه کمیسیون ماده ۴۲ به تعداد ۳۷ پرونده با کیفیت پایین تر از استاندارد رسیدگی و توسط معاون دادستانی استان رأی صادر شده است.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

این استان حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما