شناسهٔ خبر: 58449048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرماندار ارومیه: رسیدگی به مطالبات قانونی مردم در اولویت مدیران باشد

فرماندار ارومیه گفت: مدیران در رسیدگی به مشکلات و مطالبات قانونی مردم با جدیت وارد شوند و نسبت به جلب رضایت اقشار مختلف توجه ویژه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، غلامحسین عماری صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه که با حضور مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حوزه ترافیک داریم، تردد کارکنان با خودروهای شخصی و در نتیجه افزایش بار ترافیکی در ساعات مشخصی از روز است.

وی افزود: هر چند اقدامات کارشناسی در راستای حل ریشه‌ای مشکل ترافیک در ارومیه انجام شده، اما حل موقت و کوتاه مدت این مشکل با تکیه بر سرویس‌های اداری قابل دستیابی است.

فرماندار ارومیه، اجرای طرح زوج و فرد در مناطق از شهر را از دیگر طرح‌های اجرایی در زمینه کاهش ترافیک برشمرد و گفت: در این زمینه نیز با همکاری شهرداری و پلیس راهور در صدد اجرای طرح زوج و فرد با محدودیت‌های خاص هستیم تا در آینده از بار ترافیکی شهر کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه ارومیه پس از تهران بیشترین خودرو را در سطح کشور دارد، بیان کرد: برای حل مشکل ترافیک با این حجم از خودرو باید برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام پذیرد، در شرایط فعلی نیز بهترین راه بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و تکیه بر کاهش استفاده از خودروی شخصی توسط کارمندان است.

عماری خواستار توجه ویژه به موضوع اشتغال‌زایی از سوی مدیران دستگاه‌های متولی و نیز نمایندگان مجلس شد و گفت: در این خصوص باید هم‌افزایی بیشتری میان روسای ادارات و نمایندگان به وجود آید تا ضمن بهره‌مندی از قوانین مناسب در حوزه اشتغال شاهد رشد جایگاه شهرستان باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمن در برهه‌های زمانی مختلف از رسیدن به هدفش بازمانده و به همین دلیل دنبال کمرنگ جلوه دادن حضور مردم و دستاوردهای نظام اسلامی است. در این خصوص نیازمند جهاد تبیین و بازگو کردن اقدامات و دستاوردهای نظام برای عموم هسیتم که مدیران به عنوان متولیان اصلی حوزه اجرایی باید در میدان باشند.

فرماندار ارومیه حضور مردم در برنامه‌های ملی و مذهبی به ویژه 22 بهمن را جزو برنامه‌های اصلی در سال‌های مختلف دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید در زمینه خدمت به مردم با قدرت حاضر شوند تا موجبات دلگرمی بیشتر اقشار مختلف را فراهم آورند. مشکلات موجود مردم باید توسط ادارات حل شود و در این زمینه بهانه‌ای قابل قبول نیست.

وی ابراز داشت: حضور مدیران در دهه فجر به معنای حضور داشتن در مراسمات نیست، بلکه مدیران باید ضمن پاسخگو بودن در مقابل مردم نسبت به ارتقای جایگاه خدمت‌رسانی مجموعه خود نیز توجه داشته باشند.

عماری در خصوص پروژه‌های دهه فجر در سطح شهرستان ارومیه هم گفت: تا امروز و بر اساس آخرین آمار ارائه شده، 237 طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در دهه فجر داریم که با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شوند، همچنین 7 مورد کلنگ‌زنی با اعتبار 200 میلیارد تومان را در برنامه‌های دهه فجر گنجانده‌ایم.

وی از اجرای مرحله جدید طرح مدیریت نان در ارومیه در آینده نزدیک نیز خبر داد و افزود: مدیریت میزان پخت و توزیع و نیز برداشته شدن سقف آرد توزیعی به نانوایی‌ها از مزایای این طرح است که امیدواریم با همکاری مردم شاهد تحقق اهداف باشیم.

فرماندار ارومیه، در بخش پایانی سخنان خود، در مورد برخی مطالبات در خصوص وضعیت حجاب و عفاف در ادارات و سطح جامعه، تصریح کرد: موضوع حجاب و عفاف نیازمند فرهنگ‌سازی و اقدام همزان است. در خصوص ادارات باید توجه ویژه در این خصوص انجام شود و در مورد پاساژها و مراکز خرید نیز ضمن اجرای برنامه‌های ایجابی نسبت به اجرا و پیاده‌سازی برنامه‌های سلبی نیز اقدام شود.

در ادامه این جلسه، مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز به ارائه برنامه‌ها و راهکارهای خود در راستای رسیدگی به مشکلات مردم پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما