شناسهٔ خبر: 58448171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلمب مراکز مداخله‌گر سلامت در مشهد ۲ برابر شد

مشهد- ایرنا- مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار تعطیلی و پلمب مراکز مداخله‌گر سلامت در مشهد از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

دکتر سید کاظم غفاریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون در پی بازدیدهای به عمل آمده از مراکز مداخله گر سلامت در مشهد بیش از۱۵۰ مرکز غیرمجاز شناسایی و مهر و موم شدند.

وی بیان کرد: کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دستور مقام قضایی و با همکاری اداره اماکن نسبت به پلمب این مراکز اقدام کردند و تمامی متخلفان برای پیگیری پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

غفاریان ادامه داد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۷۰ مرکز مداخله‌گر پزشکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پلمب شدند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مراکز میزان بازدیدها و پلمب مراکز مداخله گر کمتر بوده است که امسال با کاهش شیوع کرونا و فعالیت مجدد این مراکز و با تشکیل کارگروه مداخله‌گران سلامت این دانشگاه، نطارتها در این زمینه افزایش یافته است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برخورد قاطع با متخلفان و مداخله گران پزشکی است، هر گونه اقدام درمانی باید در مراکز معتبر و دارای مجوز انجام شود.

غفاریان با اشاره به اهمیت گزارش‌های مردمی در راستای برخورد با متخلفین و مداخله‌گران تاکید کرد: مردم می‌توانند گزارشات و شکایات خود را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند و یا موارد تخلف را در سامانه جامع نظارت معاونت درمان ثبت کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

نظر شما