شناسهٔ خبر: 58448051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل گمرک پرویزخان:

بیش از ۷۶ میلیارد ریال کالای قاچاق امسال در مرز پرویزخان کشف شد

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: ۷۶ میلیارد و ۴۴۲ میلیون ریال کالای قاچاق از ابتدای امسال تاکنون در این گذرگاه مرز با تلاش‌های صورت گرفته و کنترل مبادی ورود و خروج کشف و توقیف شد.

صاحب‌خبر -

«قاسم مطلبی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رابطه ۵۷ فقره پرونده تشکیل و ۶۳ متخلف نیز به پرداخت ۱۸۱ میلیارد و ۸۴۹ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی اظهار داشت: سوخت و لوازم قطعات یدکی خودرو از مهمترین کالاهای کشف شده است که از متخلفان و سودجویان کشف شده و پس از توقیف کالا با تشکیل پرونده متخلفان برای اعمال قانون به دستگاه قضا معرفی شدند.

مدیرکل گمرک پرویزخان در ادامه گفت: گمرک به عنوان مسول اجرای سیاست های اقتصادی دولت در مرزها همواره تلاش می‌کند در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تلاشی مضاعف اقدام کند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای کشف کالاهای قاچاق در مرز انجام شده است، افزود: تدابیر لازم برای کنترل بیشتر قاچاق کالا در مرز اتخاذ شده و با متخلفان برخورد می شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

این مرز قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

نظر شما