شناسهٔ خبر: 58448050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۶۴ دانش‌آموز دختر ورامینی عازم مناطق عملیاتی دفاع مقدس شدند

ورامین - ایرنا - تعداد ۲۶۴ نفر از دانش اموزان دختر دبیرستان‌های شهرستان ورامین در قالب کاروان‌های راهیان نور، عازم مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده سپاه ورامین روز شنبه در مراسم بدرقه از این کاروان گفت: نخستین کاروان راهیان نور دانش‌آموزان شهرستان ورامین در قالب ۲۶۴ نفر از دانش اموزان دختر دبیرستان‌های این شهرستان عازم مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس شدند تا آینده سازان ایران اسلامی بیش از گذشته با رشادت رزمندگان اسلام آشنا شوند.

سرهنگ پاسدار مهدی امینی افزود: این دانش آموزان که از مدارس شهر ورامین و جوادآباد هستند، به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده و طی سه روز ضمن بازدید از مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس، با رشادت رزمندگان اسلام در عملیات‌های مختلفی که در این بخش از ایران اسلامی انجام شده آشنا خواهند شد.

وی بازدید از یادمان‌های شهدا، شرکت در مراسم مذهبی، شرکت در برنامه‌های فرهنگی و استفاده از اطلاعات راویان دفاع مقدس به عنوان بخشی از برنامه‌های دانش آموزان در طول اجرای این اردوی فرهنگی یاد کرد.

این مسئول اضافه کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور، برنامه مهم فرهنگی در مقابله با توطئه دشمان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی است که جوانان را هدف آماج حملات تبلیغی قرار داده‌اند، اردویی که باعث می‌شود جوانان بیش از گذشته با رشادت رزمندگان اسلام آشنا شده و بار دیگر بدانند که امنیت، اقتدار واستقلال ایران اسلامی مرهون خون پاک بیش از ۳۰۰ هزار شهیدی است که در مسیر حفظ آرمان‌های انقلاب جان خود را فدا کرده‌اند.

امینی اظهار داشت: پس از برگزاری این اردو، دومین کاروان راهیان نور دانش آموزان دختر روز ۲۳ بهمن ماه به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند و سپس دانش آموزان پسر طی دو مرحله در اسفندماه عازم سرزمین‌های عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس می‌شوند تا در مجموع، ۵۳۰ دانش آموز به مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس اعزام شوند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

بیش از ۵۷ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان ورامین مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما