شناسهٔ خبر: 58447995 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

حضور 18 تیم در لیگ زیر گروه/ استارت مسابقات از 18 بهمن

صاحب‌خبر -

سازمان لیگ فدراسیون والیبال اسامی تیم‌های شرکت کننده در لیگ زیر گروه مردان، گروه‌بندی مرحله مقدماتی و نحوه برگزاری مسابقات را اعلام کرد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مراسم قرعه‌کشی مسابقات زیر گروه مردان سال 1401، امروز (شنبه هشتم بهمن) با حضور رئیس سازمان لیگ و نمایندگان 18 تیم‌ شرکت‌کننده به صورت آنلاین برگزار شد.

در ابتدای این قرعه‌کشی سازمان لیگ از نمایندگان تیم‌ها در خصوص برگزاری مسابقات در دو گروه 9 تیمی یا سه گروه 6 تیمی نظرسنجی کرد که به دلیل طولانی شدن زمان حضور تیم‌ها در شهر میزبان و افزایش هزینه‌ها، اکثریت به برگزاری رقابت‌ها در سه گروه رای دادند.

همچنین سازمان لیگ در مورد انجام قرعه‌کشی یا گروه‌بندی براساس موقعیت جغرافیایی و تقسیم‌بندی پیشنهادی نظرسنجی کرد که اکثریت با برگزاری مسابقات براساس تقسیم‌بندی جغرافیایی سازمان لیگ موافقت کردند.

در ادامه این مراسم، محسن ترابی رئیس سازمان لیگ از نمایندگان تیم‌ها که موافق میزبانی هستند، درخواست کرد تا اعلام آمادگی کنند و سه تیم آتیه جوان چالوس از گروه A، مقاومت قم از گروه B و کیهان موتور مرکزی اراک از گروه C درخواست میزبانی دادند. امکانات اقامتی و سالن بازی این تیم‌ها به زودی مورد بازدید قرار خواهد گرفت و در صورت تایید، میزبان دور رفت مسابقات خواهند بود.

مرحله مقدماتی لیگ زیر گروه مردان به صورت رفت و برگشت و متمرکز برگزار خواهد شد و در پایان از هر گروه دو تیم برتر به مرحله نهایی راه پیدا خواهند کرد. همچنین دو تیم از بهترین تیم‌های سوم جدول هر گروه نیز به مرحله بعدی صعود می‌کنند تا در این مرحله شاهد رقابت هشت تیم باشیم.

مراحل یک چهارم نهایی و نیمه‌نهایی لیگ زیر گروه مردان به صورت دو برد از سه بازی برگزار می‌شود و دیدار رده‌بندی و فینال به صورت تک مسابقه خواهد بود.

همچنین از سوی سازمان لیگ روز دوشنبه 17 بهمن به عنوان تاریخ ورود تیم‌ها و روز سه‌شنبه 18 بهمن تاریخ آغاز مسابقات اعلام شد.

بر اساس برنامه سازمان لیگ فدراسیون والیبال، دو تیم‌ برتر لیگ زیر گروه مجوز حضور در رقابت‌های سری B لیگ دسته یک مردان سال 1402 را به دست می‌آورند.

گروه‌بندی مرحله مقدماتی لیگ زیر گروه به قرار زیر است:

گروه A: نام‌آوران تنکابن، مقام‌سازان صحرا گلستان، آتیه جوان چالوس، پارس استرآباد گرگان، هانادانه بهشهر و شهدای جویبار

گروه B: آزمایشگاه بوعلی قم، غفاری تاکستان، فرش بیستون آران و بیدگل، مقاومت قم، کریمه قم و راه‌آوران نامدار سینا البرز

گروه C: گرین چوب ارومیه، پیر سقای ابهر زنجان، سپیدار کرمانشاه، نفت و گاز گچساران، شهرداری کرمانشاه و کیهان موتور مرکزی اراک

نظر شما