شناسهٔ خبر: 58446739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

هشدار اسرائیل؛ ایران به زودی به یک کشور آستانه هسته‌ای تبدیل خواهد شد

در رابطه با تهران، این گزارش هشدار داد که اگر اجازه داده شود این برنامه بدون محدودیت‌های تعیینی در یک توافق و تهدید نظامی پیش برود، ایران به زودی به یک کشور آستانه هسته‌ای تبدیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -
هشدار اسرائیل؛ ایران به زودی به یک کشور آستانه هسته‌ای تبدیل خواهد شد
کد خبر: 593904
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۱۱:۴۵:۰۰

روزنامه اسرائیل هیوم در گزارشی تحت عنوان «راهکار نظامی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هر روز دشوارتر می‌شود» نوشت: موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل در ارزیابی استراتژیک سالانه خود که این هفته به رئیس اسرائیل اسحاق هرتزوگ ارائه شد، گفت که تل آویو در سال آینده با سه خطر اصلی روبرو است.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است: این خطرات شامل برنامه هسته‌ای ایران، وخامت روابط ویژه اسرائیل و آمریکا، و خطر شعله ور شدن شرایط در فلسطین است.

در رابطه با تهران، این گزارش هشدار داد که اگر اجازه داده شود این برنامه بدون محدودیت های تعیینی در یک توافق و تهدید نظامی پیش برود، ایران به زودی به یک کشور آستانه هسته‌ای تبدیل خواهد شد.

این بیانیه می‌گوید جلوگیری از تولید بمب توسط ایران با توسل به ابزار نظامی به طور فزاینده ای دشوار شده و بر اهمیت همکاری بین اورشلیم و واشنگتن در این زمینه تاکید کرد.

این گزارش همچنین خواستار آماده سازی عملیاتی علیه فعالیت های حزب الله لبنان شد. بر اساس گزارش اخیر، این گروه در طول سال گذشته بیش از 20 پست دیده بانی و نگهبانی در امتداد مرز اسرائیل و لبنان ساخته است، علیرغم این واقعیت که بر اساس قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد که به جنگ دوم لبنان در سال 2006 پایان داد، فعالیت در نزدیکی مرز ممنوع است.

در مورد فلسطین، این گزارش هشدار داد که اسرائیل با توجه به ناآرامی های فزاینده در منطقه و افزایش خطر قیام  به شرایط «طوفان کامل» نزدیک می شود. این بیانیه همچنین تاکید کرد که ادامه حیات تشکیلات خودگردان فلسطین به نفع اسرائیل است و بر اهمیت حفظ روابط با مقامات این کشور با نزدیک شدن به پایان دوران محمود عباس، رئیس جمهور فعلی فلسطین تاکید کرد.

هرتزوگ پس از دریافت این گزارش گفت: "ما در دورانی بحرانی و احتمال درگیری داخلی بسیار خطرناک هستیم اما توانایی مقابله با شرایط و مهار عمیق ترین اختلاف نظرها را بدون دست کشیدن از اعتقادات خود داریم. از بین بردن شکاف‌های سیاسی، شاید مهم‌ترین گام در حفظ امنیت، ثبات و رفاه اسرائیل باشد".

 

برچسب‌ها:

نظر شما