شناسهٔ خبر: 58446657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

در سومین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان سمنان مطرح شد :

استاندار سمنان ‌: رشد ۶۰۰ درصدی اعتبارات تملک دارایی در حوزه زیر ساخت گردشگری

استاندار سمنان گفت: اعتبارات حوزه تامین زیرساخت های گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در سال ۱۴۰۱ ، نسبت به سال گذشته ۶۰۰ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید محمد رضا هاشمی ، استاندار درسومین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان سمنان که با حضور مهندس دشتی اردکانی ، عضو هیئت رئیسه و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در سالن یادگار امام (ره) استانداری استان سمنان برگزار شد، تصریح کرد: استان سمنان به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر و قرار گرفتن در مسیر مشهدالرضا (ع) و شهر مقدس قم ، به عنوان بین الحرمین نامگذاری شده است.
استاندار سمنان ؛ صنعت گردشگری را صنعتی درآمد زا و زودبازده دانست و اظهارداشت : در سال جاری بالغ بر ۶۰۰ درصد ، اعتبارات حوزه زیر ساخت های گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان افزایش یافت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات تملک دارایی در حوزه زیر ساخت های گردشگری از پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است، بیان داشت: برای تامین و تجهیز زیرساخت های گردشگری نیازمند عزم ملی می باشیم.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه ۱۳۰۰ کیلومتر مسیر رفت وبرگشت استان سمنان در مسیر بین الحرمین است، بیان داشت: به دلیل نبود زیر ساخت ها و امکانات گردشگری و اقامت مسافران در استان سمنان شاهد تصادفات جاده ای هستیم.
استاندار سمنان با بیان اینکه باید زیرساخت های گردشگری با هدف ماندگاری مسافر ایجاد شود، تصریح کرد: مجتمع بین راهی در مسیر آرادان و سرخه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد و ضروری است زیر ساخت های سایر نقاط استان نیز که دارای ظرفیت گردشگری می باشند ، تجهیز شوند.
سید محمد رضا هاشمی با تاکید بر اینکه بالغ بر ۸۹۶ اثر ، معادل سه درصد از آثار ثبت شده ملی مربوط به استان سمنان است ، تاکید کرد: استان سمنان در مسیر جاده ابریشم واقع شده و به عضویت اتحادیه شهرهای جاده ابریشم درآمده است.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان دارای ۴۰ روستا با ظرفیت گردشگری است، بیان کرد : این استان با ۳۰ منطقه گردشگری و دو شهر نمونه گردشگری ظرفیتی مناسب برای اقامت مسافران است.

نظر شما