شناسهٔ خبر: 58429592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأکید استاندار اصفهان به جذب نیروی متخصص در ادارات استان

استاندار اصفهان گفت: راه اندازی حکمرانی عالمانه استان از مصوبات نشست شورای اداری استان قرار گرفته تا در ادامه مسیر از ظرفیت نخبگان در بخش‌های مختلف بهره‌مند شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست شورای اداری استان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت جذب نیروی متخصص و کارآمد در دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کمبود نیروی متخصص در پست‌های سازمانی باعث نارضایتی‌های مردم شده که ادامه این روند هر چند که از سالیان گذشته رقم خورده در شأن دولت نیست.

مرتضوی خواستار نگاه جدی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به وضعیت جذب نیروی انسانی در ادارات استان شد و گفت: بعضاً دیده می‌شود که سهمیه جذب نیرو کمتر از میزان حقیقی و ابلاغ شده به ادارات است که با توجه به درصد قابل توجه پست‌های بلاتصدی در استان درخواست می‌کنیم در سهمیه جذب نیرو به سازمان‌های استان تجدیدنظر شود و ظرفیت جذب به صورت کامل در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد.

استاندار اصفهان در خصوص حضور نخبگان در حکمرانی استان، عنوان کرد: طرح خوبی با نگاه به تجربه گذشته به منظور حضور و مشارکت نخبگان در حکمرانی استان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: تا امروز به این ظرفیت ورود ساختارمند اداری نشده است اما نوبت به این رسیده که راه اندازی حکمرانی عالمانه استان از مصوبات نشست شورای اداری استان قرار گیرد تا در ادامه مسیر از ظرفیت نخبگان در بخش‌های مختلف بهره‌مند شویم.

مرتضوی با اشاره به ضرورت حضور منظم و سازمانی نخبگان در حکمرانی خاطرنشان کرد: باید فرصتی را فراهم کنیم تا حضور نخبگان در ادارات و دستگاه‌های اجرایی تسهیل شود؛ برای رابطه ساختارمند حضور نخبگان هر دستگاه یک رابط را برای تسهیل و مدیریت این امر معرفی کند تا حضور نخبگان در تصمیم‌گیری‌های مهم استان فراهم شود.

استاندار اصفهان پیش‌بینی ضمانت اجرای موثر در تحقق مشارکت نخبگان در تصمیم‌سازی و حکمرانی استان را ضروری دانست و گفت: گزارش‌های دوره‌ای از این مصوبه در جلسات شورای اداری ارائه شود تا گام به گام این موضوع با جدیت دنبال شود و به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

پایان پیام/3649/ش

نظر شما