شناسهٔ خبر: 58429446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان:

جذب نیروی کار در اردستان مشکل است

مرتضی عسگری

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان گفت: اکنون در شهرستان اردستان مشکل نیروی کار وجود دارد و کارفرمایان برای جذب نیرو گاهی مواقع به مشکلاتی برخورد می‌کنند.

صاحب‌خبر -

مهدی خانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گاهی مواقع به دلیل یک‌سری مشکلات و اتفاقات، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی شهرستان اردستان در بازده زمانی محدود اقدام به تعدیل نیرو می‌کنند و سپس بعد از رفع مشکل نیروهای خود را فراخوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با ایجاد تعامل، کارخانه‌ها حتی در زمان‌های خاص تعدیل نیرو نداشته باشند، افزود: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با توجه به تعهداتی که دارد نسبت به پرداخت حقوق و مزایای نیروهایی که به هر دلیلی تعدیل می‌شوند، اقدام می‌کند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان گفت: کارفرما هیچ‌گاه نمی‌خواهد نیروهای فنی و آموزش دیده خود را به راحتی از دست بدهد و مطمئناً تا مجبور نشود به دلایل مختلف اقدام به تعدیل نیرو نمی‌کند.

خانی با اشاره به اینکه اکنون در شهرستان اردستان مشکل نیروی کار وجود دارد و کارفرمایان برای جذب نیرو گاهی مواقع به مشکلاتی برخورد می‌کنند، گفت: جوانان شهرستان اردستان خیلی مواقع دنبال کارهای راحت می‌گردند و با مراجعه به اداره تعاون کار بیشتر سراغ کارهایی مانند نگهبانی، سرایداری و نیروهای خدماتی را می‌گیرند.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های شاخص شهرستان اردستان بیشتر به دلیل مشکلات فروش محصولات و بازار اقدام به تعدیل نیرو می‌کنند، گفت: همچنین ناتوانی در پرداخت حقوق و مزایا از دیگر دلایلی است که کارفرمایان اقدام به اخراج نیروهای خود می‌کنند. افزایش حقوق برای کارفرما توجیه اقتصادی ندارد چراکه کارفرما توانایی پرداخت حقوق بیشتر را به کارگر ندارد که در نتیجه اقدام به تعدیل نیرو می‌کند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردستان، تصریح کرد: متقاضیان کار در شهرستان اردستان می‌توانند همه روزه به دفتر کاریابی اردستان و یا اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مراجعه کنند تا پیشنهادهای‌ ما را برای کار دریافت کنند.

خانی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۰ واحد صنعتی بیش از ۲۵ نیرو اشتغال در شهرستان اردستان فعالیت می‌کنند، گفت: بر اساس آمار تأمین اجتماعی شهرستان، نرخ ایجاد اشتغال اردستان در سال جاری رشد داشته است.

انتهای پیام

نظر شما