شناسهٔ خبر: 58428838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار ایلام: ظرفیت های بالای ایلام و بابل فرصتی مغتنم برای توسعه صادرات بین دو استان است

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های استان بابل عراق گفت: استان بابل سرشار از ظرفیت‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و تاریخی است و با توجه به وجود ظرفیت های فوق العاده دو استان باید از این فرصت در راستای توسعه مراودات تجاری و صادرات بهره برد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا استاندار ایلام (پنجشنبه ششم بهمن ماه) در نشست مشترک با استاندار بابل و در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه بین استان های ایلام و بابل عراق گفت: از اینکه توفیقی حاصل شد تا زمینه دیدار دو هیئت عالی رتبه استان ایلام و بابل فراهم شود، بسیار خرسندیم. 

وی استان بابل را مهد تاریخ و تمدن عنوان کرد و افزود: این استان از سابقه درخشانی در حوزه مذهبی و دینی است و بزرگان دینی زیادی در این استان پرورش یافته اند.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های استان بابل عراق بیان داشت: استان بابل سرشار از ظرفیت‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و تاریخی است و با توجه به وجود ظرفیت های فوق العاده دو استان باید از این فرصت در راستای توسعه مراودات تجاری و صادرات بهره برد. 

بهرام نیا خاطرنشان ساخت: ظرفیت های خوبی در استان ایلام برای مراودات در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری، دامداری، صنعتی، بهداشتی و درمانی وجود دارد و امیدواریم در قالب تفاهم نامه این همکاری ها منجر به توسعه هر دو استان شود.

وی با اشاره به اهمیت «گردشگری سلامت» و آمادگی برای همکاری با استان بابل، ادامه داد: با توجه به وجود فوق تخصص‌های متفاوت در کشور ایران و هزینه‌های درمان، استان ایلام از آمادگی برای برقراری «گردشگری سلامت» دارد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به ظرفیت‌های علمی استان ایلام و تحصیل دانشجویان عراقی در استان ایلام یادآور شد: انجام تحقیقات پژوهشی مشترک در حوزه‌های مختلف می‌تواند از جمله محورهای همکاری‌های دوجانبه باشد.

بهرام نیا با اشاره به ظرفیت‌های حوزه راهسازی استان ایلام نیز اضافه کرد: در حوزه های شهرسازی و راهسازی نیز این آمادگی وجود دارد تا این تجارت در اختیار استان بابل قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به وجه مشترک دو استان ایلام و بابل و وجود نهالستان‌های متعدد، از استاندار بابل خواست تا ضمن تبادل لازم برای بهره‌وری محصولات، در جهت مبارزه و جلوگیری از ریزگردها نیز تصمیمات لازم اتخاذ شود.

استاندار ایلام با اشاره به کنگره عظیم اربعین حسینی نیز تصریح کرد: استان ایلام و مرز مهران بعنوان دروازه عتبات عالیات در طول سال، شاهد تردد زوار ایرانی و عراقی است و می توان از این فرصت در راستای تقویت حوزه مذهبی دو استان نیز استفاده کرد.

 استاندار بابل عراق نیز در نشست مشترک با استاندار ایلام و در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دو استان ایلام و بابل با ابراز خرسندی از حضور هیئت عالی رتبه استان ایلام با حضور استاندار ایلام گفت: استان بابل عراق با استان ایلام در بخش های اقتصادی، فرهنگی و تجاری ارتباط نزدیکی دارد و تلاش ما این است که این دیدارها افزایش یابد.

وسام اصلان الجبوری اظهار داشت: پتانسیل گردشگری و جذب توریست یکی دیگر از پتانسیل های مهم استان بابل است که استفاده صحیح از این پتانسیل منجر به توسعه اقتصادی هر دو استان خواهد شد.

وی ضمن استقبال از پیشنهادات استاندار ایلام برای هر گونه همکاری اعلام آمادگی کرد و افزود: برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی نیازمند سرمایه گذاری هستیم و همه زیرساخت ها در این حوزه و در صنایع غذایی نیز آماده است.

استاندار بابل عراق با اشاره به اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین نیز اضافه کرد: بخش قابل توجهی از زوار از استان بابل به عتبات عالیات مشرف می شوند و این استان نیز برای توسعه همکاری ها در این زمینه آمادگی کامل دارد.

وسام اصلان الجبوری تولید محصولات کشاورزی را از دیگر ظرفیت های این استان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: امیدواریم با رایزنی با دولت مرکزی و توافقات لازم، زمینه صادرات و واردات محصولات کشاورزی بین دو استان بابل و ایلام فراهم شود.

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم خروجی این جلسات و پیگیری ها نتایج خوبی برای هر دو استان داشته باشد.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما