شناسهٔ خبر: 58426095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرماندار شهرستان رشت:

دشمنان به‌دنبال ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت دینی هستند

«امام‌پناهی» گفت: هدف دشمن از به‌کارگیری انواع دسیسه‌ها علیه نظام اسلامی در واقع ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت مردم‌سالار دینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از رشت «حمیدرضا امام‌پناهی» فرماندار شهرستان رشت امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت اظهار داشت: کتابخانه‌های شهر اولین‌ها با وجود استقبال تاریخی و همیشگی مردم فرهنگ‌پرور این دیار از کتاب و کتابخوانی، مستعد نقش آفرینی بیشتر در عرصه علم و فرهنگ است.

وی تصریح کرد: همه باید کمک کنیم تا نهاد کتابخانه‌های عمومی جدای از فعالیت‌های عادی در جایگاه شایسته خود در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رشت هدف دشمن از به‌کارگیری انواع دسیسه‌ها علیه نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت مردم‌سالار دینی عنوان کرد و گفت: در این راستا یکی از مراکز مهم تعریف و اجرای این دفاع در عرصه فرهنگ، نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به ضرورت جدی گرفتن جلسات مرتبط با کتابخانه‌ها و مشارکت بدون عذر مسئولین در استماع مشکلات و تصمیم‌گیری‌های فرهنگی، گفت: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و یاری‌رسانی به ایجاد فضای مناسب فعالیت‌های کتابخوانی در شهر‌ها و دهستان‌های تابعه، نیازمند احساس مسئولیت و همت جمعی در حمایت این نهاد عمومی هستیم.

وی همچنین بر لزوم اجرای مصوبات این جلسات از جمله پرداخت به موقع سهم نیم درصدی شهرداری‌ها تاکید کرد.

«مجتبی صولتی» مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این نشست یکی از مهمترین مولفه‌های موفقیت در توسعه فرهنگ مطالعه را توجه به زیرساخت‌ها و رفع نیاز‌های نرم‌افزاری دانست و اظهار داشت: تکمیل کتابخانه مرکزی رشت به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فرهنگی استان ضرورت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما