شناسهٔ خبر: 58425608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در دیدار استانداران ایلام و بابل عنوان شد

صادرات بین ایلام و بابل عراق توسعه می‌یابد

مجید کیان

استاندار ایلام گفت: ظرفیت های بالای کشاورزی و گردشگری ایلام و بابل فرصتی مغتنم برای توسعه صادرات بین دو استان است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، دکتر "حسن بهرام‌نیا"استاندار ایلام امروز پنجشنبه ۶ بهمن ماه در نشست مشترک با استاندار بابل و در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه بین استان های ایلام و بابل عراق گفت: از اینکه توفیقی حاصل شد تا زمینه دیدار دو هیئت عالی رتبه استان ایلام و بابل فراهم شود، بسیار خرسندیم. 

وی استان بابل را مهد تاریخ و تمدن عنوان کرد و گفت: این استان از سابقه درخشانی در حوزه مذهبی و دینی است و بزرگان دینی زیادی در این استان پرورش یافته اند.

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های استان بابل عراق اظهار داشت:  استان بابل سرشار از ظرفیت‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و تاریخی است و با توجه به وجود ظرفیت های فوق العاده دو استان باید از این فرصت در راستای توسعه مراودات تجاری و صادرات بهره برد. 

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های خوبی در استان ایلام برای مراودات در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری، دامداری، صنعتی، بهداشتی و درمانی وجود دارد و امیدواریم در قالب تفاهم نامه این همکاری ها منجر به توسعه هر دو استان شود.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اهمیت «گردشگری سلامت» و آمادگی برای همکاری با استان بابل، در این رابطه افزود: با توجه به وجود فوق تخصص‌های متفاوت در کشور ایران و هزینه‌های درمان، استان ایلام از آمادگی برای برقراری «گردشگری سلامت» دارد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های علمی استان ایلام و تحصیل دانشجویان عراقی در استان ایلام گفت: انجام تحقیقات پژوهشی مشترک در حوزه‌های مختلف می‌تواند از جمله محورهای همکاری‌های دوجانبه باشد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های حوزه راهسازی استان ایلام نیز اضافه کرد: در حوزه های شهرسازی و راهسازی نیز این آمادگی وجود دارد تا این تجارت در اختیار استان بابل قرار گیرد.

بهرام نیا همچنین با اشاره به وجه مشترک دو استان ایلام و بابل و وجود نهالستان‌های متعدد، از استاندار بابل خواست تا ضمن تبادل لازم برای بهره‌وری محصولات، در جهت مبارزه و جلوگیری از ریزگردها نیز تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی در پایان با اشاره به کنگره عظیم اربعین حسینی نیز بیان کرد: استان ایلام و مرز مهران بعنوان دروازه عتبات عالیات در طول سال، شاهد تردد زوار ایرانی و عراقی است و می توان از این فرصت در راستای تقویت حوزه مذهبی دو استان نیز استفاده کرد.

 «وسام اصلان الجبوری»، استاندار بابل عراق امروز پنجشنبه ۶ بهمن ماه در نشست مشترک با استاندار ایلام و در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بی دو استان ایلام و بابل با ابراز خرسندی از حضور هیئت عالی رتبه استان ایلام با حضور استاندار ایلام گفت: استان بابل عراق با استان ایلام در بخش های اقتصادی، فرهنگی و تجاری ارتباط نزدیکی دارد و تلاش ما این است که این دیدارها افزایش یابد.

وی اظهار کرد: پتانسیل گردشگری و جذب توریست یکی دیگر از پتانسیل های مهم استان بابل است که استفاده صحیح از این پتانسیل منجر به توسعه اقتصادی هر دو استان خواهد شد.

استاندار بابل ضمن استقبال از پیشنهادات استاندار ایلام برای هر گونه همکاری اعلام آمادگی کرد و افزود: برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی نیازمند سرمایه گذاری هستیم و همه زیرساخت ها در این حوزه و در صنایع غذایی نیز آماده است.

وسام اصلان الجبوری در ادامه با اشاره به اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین نیز گفت: بخش قابل توجهی از زوار از استان بابل به عتبات عالیات مشرف می شوند و این استان نیز برای توسعه همکاری ها در این زمینه آمادگی کامل دارد.

استاندار بابل تولید محصولات کشاورزی را از دیگر ظرفیت های این استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با رایزنی با دولت مرکزی و توافقات لازم، زمینه صادرات و واردات محصولات کشاورزی بین دو استان بابل و ایلام فراهم شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم خروجی این جلسات و پیگیری ها نتایج خوبی برای هر دو استان داشته باشد.

انتهای پیام 

نظر شما