شناسهٔ خبر: 58348575 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

این 10 بازیکن یک میلیارد می‌ارزند

دنیای فوتبال به دنبال انتقال بزرگ و نجومی بعدی است. کدام بازیکن یا بازیکنان، انتقال 100میلیون یورویی بعدی بازار نقل و انتقالات خواهند بود؟ می‌توان به 10 نفر اشاره کرد.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:
  • حراج زمستانه محصولات سایپا از فردا | فروش فوق العاده محصولات سایپا با شرایط اقساطی
  • سورپرایز دولت برای جاماندگان سهام عدالت | ثبت نام جاماندگان سهام عدالت آغاز شد
  • افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان تصویب شد؟ | مبلغ نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • جزئیات نهایی افزایش حقوق کارگران | مبلغ عجیب حقوق کارگران اعلام شد
برترین‌ها
  • توزیع رایگان کالابرگ الکترونیک 300 هزارتومانی | چگونگی خرید با کالابرگ الکترونیک توزیع رایگان کالابرگ الکترونیک 300 هزارتومانی | چگونگی خرید با کالابرگ الکترونیک
  • درخواست ناراحت کننده بازیگر معروف از ژاله صامتی اشکش را درآورد | ژاله صامتی مادرخوانده این پسر شد درخواست ناراحت کننده بازیگر معروف از ژاله صامتی اشکش را درآورد | ژاله صامتی مادرخوانده این پسر شد
  • یارانه بهمن ماه چقدر است و کی واریز می شود؟ | جزییات جدید از یارانه جدید در بهمن ماه یارانه بهمن ماه چقدر است و کی واریز می شود؟ | جزییات جدید از یارانه جدید در بهمن ماه
  • کارت سرپرستان خانوار شارژ شد | کالابرگ الکترونیک شامل چه کالاهایی است؟ کارت سرپرستان خانوار شارژ شد | کالابرگ الکترونیک شامل چه کالاهایی است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پس از نهایی شدن انتقال بازیکنانی چون مودریک، آنتونی، شوامنی، فوفانا و داروین نونیز که در تابستان و نیز زمستان امسال صورت گرفت، سؤال بزرگ این است که 100میلیونی بعدی بازار نقل و انتقالات، کدام بازیکن یا بازیکنان خواهند بود؟ آخری مودریک بود که از شاختار راهی چلسی شد و دیروز برابر لیورپول اولین بازی خود در لیگ برتر را نیز انجام داد. در مورد بازیکنانی چون جود بلینگام، یوسکو گواردیول، انزو فرناندز و هری کین صحبت می‌کنیم. به این جمع می‌توان چند ستاره دیگر را نیز اضافه کرد. شایعات در این زمینه زیاد است اما بازیکنانی که برای خریدشان 100‌میلیون یورو هزینه می‌شود، گاه عاقبت خوشی ندارند و 100میلیونی بعدی باید از این بخت بد به دور بماند.

جود بلینگام (بوروسیا دورتموند)

جود بلینگام قصد دارد نام بزرگی در تابستان 2023 باشد. بازیکنی که پشت سر خود رئال مادرید، لیورپول و سیتی را دارد، و پس از یک جام جهانی خوب، می‌توان تصور کرد که قیمتش بیش از 100میلیون یورو باشد. دورتموند چقدر برای او درخواست خواهد کرد؟ قطعا رقمی بالاتر از 100میلیون یورو. مخصوصاً اگر برای خرید او رقابت شدید باشد. با درخشش در بازی‌های باقیمانده بوندسلیگا و لیگ قهرمانان، این رقم بیشتر و بیشتر نیز خواهد شد. با 19 سال سن و قراردادی که تا سال 2025 امضا کرده، توپ کاملا در زمین تیم آلمانی است. دورتموند اخیرا تاکید کرد هیچ پیشنهادی برای بلینگام نرسیده و باید تا تابستان صبر کرد.

انزو فرناندز (بنفیکا)

با به تعویق افتادن سریال جدایی انزو تا تابستان، آینده ستاره جوان آرژانتینی اکنون به تثبیت عملکرد درخشانش در نیم فصل دوم بستگی دارد: تضمین قهرمانی لیگ با بنفیکا و ادامه غافلگیرکردن همه در لیگ قهرمانان اروپا، جایی که لیسبونی‌ها کاملا سرحال و خطرناک به نظر می‌رسند. بنفیکایی‌ها درصورتی‌که در مرحله یک هشتم نهایی بروژ را شکست دهند، امکان حضور در مرحله یک چهارم نهایی را دارند. انزو که در ماه ژانویه به شدت مورد نظر چلسی بود، بند جدایی 120میلیون یورویی دارد که روی کاستا، رئیس بنفیکا، به آن اصرار دارد. هیچ تخفیفی برای انتقال انزو وجود نخواهد داشت. هر کسی که بخواهد او را در تابستان بخرد، از قبل می‌داند که چه مبلغی باید پرداخت کند.

خویچا کواراتسخلیا (ناپولی)

پدیده گرجستانیریال مثل تیمش ناپولی، یکی از سورپرایزهای بزرگ این فصل فوتبال اروپاست. اعداد و ارقام او (9 گل و 10 پاس گل) و بازی‌های پر شور و حرارتش ما را به این فکر وامی‌دارد که این بال هجومی در نهایت به یک تیم بزرگتر خواهد رفت. به عنوان مثال، یورگن کلوپ پس از دیدار لیورپول و ناپولی به شدت از بازی او تمجید کرد. با این حال، توپ در زمین ناپولی است: قرارداد طولانی مدت تا سال 2027، با برنامه‌ریزی برای تمدید تا سال 2028، تمایل بازیکن برای ادامه رشد در ناپولی و همراه با آئورلیو دی لائورنتیس (رئیس باشگاه)! مذاکره با رئیس باشگاه جنوبی هرگز کار آسانی نیست.

ویکتور اوسیمن (ناپولی)

فصل، فصل اوسیمن است. او 12 گل در 14 بازی سری‌آ زده و همه مدافعان را می‌ترساند. مهاجم نیجریه‌ای در زمین مهارنشدنی است و عطش گلزنی‌ای را که در فصول گذشته گم کرده بود پیدا کرده است. این مهاجم بیش از 50میلیون برای ناپولی هزینه داشته (با انتقال از لیل) ولی به دلیل عملکرد عالی او، قیمتش به بیش از 100میلیون افزایش یافته است. قرارداد او در سال 2025 به پایان می‌رسد و او مورد توجه تیم‌هایی مانند بایرن یا منچستریونایتد قرار دارد.

کلودیو روسو، روزنامه‌نگار، به مارکا می‌گوید: «اگر مودریک و داروین 100میلیون یورو ارزش داشته باشند، کواراتسخلیا و اوسیمن 120 تا 140میلیون یورو قیمت دارند.»

رافائل لیائو (میلان)

لیائو بهترین بازیکن فصل قبل سری‌آ ایتالیا شد. او همچنین با ثبت دو گل در کمتر از 90 دقیقه بازی، بهترین استفاده را از اولین حضور خود در جام جهانی برد. در همین حال، او در میلان همچنان به درخشش خود ادامه می دهد: با 9 گل و 9 پاس گل که عملکردی بهتر از فصل گذشته در چنین مقطعی بوده است. قرارداد لیائو در سال 2024 به پایان می‌رسد، اما میلان به تمدید با او نزدیک است.

مشکل روسونری؟ بند 150میلیون یورویی در قرارداد او که پرداختش برای باشگاه‌های بزرگ و متمول دشوار نیست. چلسی به نظر کاندیدای اصلی برای گرفتن او بود، اما برنامه‌های خود را تغییر داد و مودریک را خرید.

دکلان رایس (وستهم)

ستاره بزرگ وستهم و یکی از فوتبالیست‌های آینده‌دار فوتبال انگلیس، کسی است که در 24سالگی تاکنون بیش از 250 بازی باشگاهی و ملی دارد و برای گرت ساوتگیت، مربی انگلیس، یک ستاره مهم و تاثیرگذار است. قرارداد رایس در سال 2024 به پایان می‌رسد (با یک گزینه تمدید تا 2025) و در شرایطی که وستهم در شرایط حساسی قرار دارد (در حال حاضر نزدیک به منطقه سقوط است)، جدایی او می‌تواند ضربه بزرگی برای چکش‌ها باشد ولی رؤیای رایس بازی برای باشگاه بزرگ و در لیگ قهرمانان است.

یوسکو گواردیول (لایپزیش)

او پدیده بزرگ جام جهانی بود و در حال حاضر توجه بزرگترین باشگاه‌های اروپا را به خود جلب کرده است. یکی از آنها رئال مادرید است. در 20سالگی او ویژگی‌هایی را دارد که هر مدافع وسط خوب باید داشته باشد: سرعت خوب، بازی با پای عالی، پاس‌های دقیق، قدرت سرزنی و بازپس‌گیری  توپ بالا و... گواردیول یک فوتبالیست کامل است و می‌تواند در یک دهه آینده مدافعی ارزشمند برای هر باشگاهی باشد. لایپزیش در ماه آگوست پیشنهاد 80میلیون یورویی چلسی را رد کرد و ستاره کروات پس از یک جام جهانی درخشان، ارزش بیشتری هم پیدا کرده است.

هری کین (تاتنهام)

مسن‌ترین فوتبالیست این فهرست، هری کین 29ساله است، اما هنوز می‌توان برای او انتقالی بالاتر از 100میلیون یورو را متصور بود. قرارداد کین یک سال و نیم دیگر تمام می‌شود و اگر تمدید نکند، تابستان امسال بهترین تاریخ برای اسپرز است تا از جدایی رایگان او جلوگیری کند. این بازیکن انگلیسی همچنان در فرم خوبی قرار دارد و در این فصل 17 گل برای لندنی‌ها به ثبت رسانده است. مقصد احتمالی او؟ درباره منچستریونایتد و کین شایعه زیاد است.

دوشان ولاهوویچ (یوونتوس)

درخشش ولاهوویچ در ماه‌های اخیر به‌تدریج کمتر شده، اما این بازیکن صرب هنوز زمان زیادی برای ریکاوری خود دارد. شروع او در سال 2022 با یوونتوس فوق‌العاده بود (آن گل به ویارئال چند ثانیه پس از اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا) اما مصدومیت (اکنون از درد کشاله ران رنج می‌برد) او را از ادامه گلزنی باز داشته است. یوونتوس تقریباً 80میلیون یورو برای او پرداخت کرد و رقم انتقال او مشخص است: 110میلیون یورو. آرسنال و چلسی، بیشترین علاقه را به او دارند.

گونچالو راموس (بنفیکا)

اگرچه او در بنفیکا به عنوان جانشین داروین نونیز عملکرد بسیار خوبی داشته، اما جام جهانی 2022 گونچالو راموس را در راس اخبار رسانه‌ها قرار داد. این مهاجم 21ساله جای کریستیانو رونالدو را در بازی برابر سوئیس گرفت و در اولین بازی خود به عنوان مهاجم شماره 9 برای پرتغال هت‌تریک کرد. از طرفی راموس این فصل در بنفیکا 17 گل به ثمر رسانده است اما بنفیکا عجله‌ای برای فروش او ندارد. بند فسخ او 120میلیون یورو است و یک تیم باید آن را کامل بپردازد تا او را از لیسبون خارج کند. اگر انتقال بزرگ بعدی بنفیکا انزو باشد، راموس یک سال دیگر در ورزشگاه دالوژ ماندنی خواهد بود.

 

نظر شما