شناسهٔ خبر: 58259562 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بی‌توجهی مدیریت کار صنعت نفت را به اینجا رساند

شجاعی: کادر فنی نساجی اعتقادی به بازی‌ام نداشت/ کار کردن با الهامی برایم افتخار است/ 2 ماه قبل جام جهانی یاد تدارکات تیم ملی می‌افتیم!

بازیکن تیم فوتبال هوادار معتقد است همکاری با الهامی می‌تواند با بهترین بازدهی برای او همراه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مسعود شجاعی بعد از عقدقرارداد با باشگاه هوادار اظهار داشت: خیلی خوشحالم از این قضیه. من تجربه کار کردن با آقای الهامی را داشتم و برایم باعث افتخار است که با او کار کنم. ما نسبت بهم درک متقابل داریم و ایشان خیلی خوب از من بازی می‌گیرند و این بهترین جمله‌ای است که می‌توانم بگویم.

وی افزود: همبازیان جدیدی خواهم داشت و با برخی هم قبلاً کار کردم. امیدوارم تا آخر فصل به تیم کمک کنم تا جایگاه خوبی داشته باشیم و شرایط خودم هم خوب باشد.

شجاعی درباره وضعیت فنی‌اش توضیح داد: من با تیم نساجی تمرین داشتم و دو سه روز است که با نساجی تمرین نکردم. از نظر بدنی هیچ مشکلی ندارم و فکر می‌کنم در فرمی هستم که باید باشم.

کاپیتان سابق تیم‌ملی در پاسخ به این سوال که آیا هوادار آخرین تیم او خواهد بود یا فوتبالش را در آبادان تمام می‌کند؟ گفت: اگر که یک سری از دوستان ناراحت نمی‌شوند، نمی‌دانم. الان نمی‌دانم و تا موقعی که احساس کنم مفید و مثمرثمر هستم و می‌توانم به تیمم کمک کنم، بازی خواهم کرد.

وی افزود: مسئله آبادان هم مفصل است و نمی‌خواهم الان عنوان کنم. ولی من فکر می‌کنم حق صنعت نفت خیلی بیشتر از اینهاست اما با کم توجهی چند سال اخیر مدیریت، به حقش نرسیده و واقعا به تیم و شهر ظلم می‌شود.

مسعود شجاعی در خصوص علت جدایی از نساجی گفت: باتوجه به اینکه من کارم را دوست دارم و عاشق فوتبالم و این را صادقانه می‌گویم و دوست دارم که در زمین مفید باشم، وقتی احساس کردم کادرفنی تیم نساجی یکجورایی شاید به فوتبال من اعتقاد ندارند، احساس کردم شاید بتوانم جای دیگر مفید باشم و تصمیم گرفتم جدا شوم.

هافبک جدید تیم هوادار در مورد زمان قرارداد با این تیم اظهار داشت: قراردادم تا پایان فصل بعدی است.

او درباره عملکرد تیم‌ملی در جام جهانی گفت: من فکر می‌کنم باتوجه به تدارکی که تیم‌ملی داشت، بازیهای دوستانه و جو قبل از جام جهانی، نتیجه معقولی بود و قرار نیست بهتر از این اتفاق برای فوتبال ما بیفتد. اینطور نیست که ما برویم و صعود کنیم، از ۲۰۰۶ که حداقل من بودم، این صحبت‌ها بود که برویم و صعود کنیم. اما این برویم چجوری است؟ یک بخش همت و غیرت بازیکنان است که از جان مایه می‌گذارند و فکر می‌کنم این در کل دنیا وجود دارد. اما مسئله دیگر تدارک و برنامه‌ریزی برای تیم‌ملی است که متاسفانه در کشور ما یکی دو ماه قبل جام جهانی یادمان می‌افتد که باید برنامه‌ریزی کنیم. در کشورهای معمولی، حتی میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ که شما اگر ببینید، از سه سال قبل جام جهانی شروع می‌کنند برای برنامه‌ریزی که هم به جام جهانی صعود کنند و هم در جام جهانی موفق باشند. 

شجاعی اضافه کرد: برنامه می‌ریزند که چه نفراتی هستند و چه نفراتی ممکن است از دور خارج شوند. همچنین بازی تدارکاتی که ما از این موارد خیلی عقبیم.

کاپیتان سابق تیم‌ملی راجع به تاثیر کارلوس کی‌روش در تیم و نتایج به این شکل نظر داد: مسلما ایشان سرمربی تیم هستند و نمی‌توانند بی تاثیر باشند و حتما تاثیر داشتند نه فقط ایشان بلکه کل تیم که ایشان هم جزوی از تیم هستند. اما من فکر می‌کنم هرکسی دیگر هم بود، همین اتفاق می‌افتد. ممکن است هشت گل بخوریم یا سه گل، حالا دو تا بیشتر یا سه تا کمتر، فرقی ندارد. من فکر می‌کنم نتیجه‌ای که رقم خورد، حاصل برنامه‌ریزی و مدیریت فوتبال ماست.

او درباره انتظار قهرمانی از تیم ملی گفت: همیشه همه توقع دارند و خودمان هم همینطور. اما جام ملت‌ها چند ماه دیگر آغاز خواهد شد و این در حالی است که هنوز تیم‌ملی سرمربی ندارد. چه انتظاری است؟ من فکر میکنم اگر عربستان و قطر و ژاپن و استرالیا کنار بروند، شاید ما شانس داشته باشیم.

ستاره سابق اوساسونا در خصوص پوست اندازی در تیم‌ملی توضیح داد: من فکر می‌کنم در یک کلام نه، الان احتیاجی به پوست اندازی نداریم. تیم‌ملی ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را دارد.

او در پاسخ به این صحبت خبرنگاران که ایران پیرترین تیم جام جهانی بود، گفت: مطمئنید؟ بازیکن ۱۹-۲۰ ساله که در ژاپن بازی می‌کند، ۱۷ سالگی در لیگ برتر بازی کرده و ۱۸ سالگی تیم خودش را می‌چرخانده. الان بازیکن ۲۶ ساله را در لیگ برتر می‌گوییم جوان. من نمی‌دانستم مسن‌ترین تیم جام جهانی بودیم. اما به نظرم حداقل برای جام ملت‌ها احتیاجی به پوست اندازی نیست. به نظرم با همین تیم، اضافه و کم شدن چند نفر، می‌توانیم تیم خوبی داشته باشیم.

شجاعی راجع به نقد برخی کارشناسان مبنی بر عملکرد خوب بازیکنان فوتبال ایران به شکل هجومی و لزوم تغییر به این سبک توضیح داد: نظر شخصی من این است که این حرف از کجا نشأت می‌گیرد؟ تیم‌ملی  و تغییر دیدگاهش از لیگ ما می‌آید دیگر. من جسارت نمی‌کنم اما شما سرعت فوتبال ما و کیفیت فوتبال ما را ببینید، شما کیفیت زمین‌های ما را ببینید که من سالهاست درباره اش میگویم. من موقعی که ایران نبودم، همه می‌گفتند زمین آزادی بهترین است اما من می‌گفتم چمنش استاندارد نیست، چمن خوبی نیست. ما هنوز یک چمن خوب نداریم، شماقطر را دیدید، تیم‌های لیگ یکش بهترین چمن را دارند که از بهترین چمن لیگ برتر ما هم بهتر است. اما میبینید که ما هنوز اندرخم یک کوچه‌ایم. اگر کیفیت لیگ ما مسلما بالا برود، کیفیت تیم‌ملی هم بهتر خواهد شد.

نظر شما