شناسهٔ خبر: 5824806 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی 53 مورد پولشویی احتمالی از سوی فیفا

تهران - ایرنا - بانک های سوییس در باره فعالیت های مشکوک حساب های مرتبط با فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا )گزارش های خود را ارایه کرده اند که در آنها احتمال 53مورد پولشویی بررسی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری بی بی سی، دادستان کل سوئیس اعلام کرد که بانک ‎های این کشور درباره فعالیت های مشکوک حساب های مرتبط با فیفا گزارش داده اند.

میخائیل لاوبر افزود: در تحقیقات روی پرونده فساد فیفا حجم عظیمی از اطلاعات دراختیار دادستانی قرار گرفته و مطابق آنها 53 مورد پولشویی احتمالی مورد بررسی است.

وی احتمال طرح سوال از سپ بلاتر، رئیس مستغفی فیفا را رد نکرد.

تحقیقات جاری روی پولشویی های احتمالی مرتبط با انتخاب میزبان های جام جهانی ٢٠١٨ (قطر) و ٢٠٢٢ (روسیه) است. دومینیک اسکالا، یکی ازمقام های ارشد فیفا اعلام کرده است که اگر نقش رشوه در اعطای میزبانی به قطر و روسیه اثبات شود ممکن است این دو کشور میزبانی جام جهانی را از دست بدهند.

روسیه و قطر اتهامات مطرح شده را رد می کنند.

فعالیت های مشکوک واتهام پولشویی حدود سه هفته پس ازآن مطرح می شود که پلیس سوئیس درآستانه انتخاب رئیس جدید فیفا هفت نفراز مقام های ارشد این سازمان را بازداشت کرد. برخی از این افراد اتهام های رشوه و فساد مالی را که علیه شان طرح شده پذیرفته اند.

به دنبال این دستگیری ها مجموعه ای از اتهامات مختلف علیه فیفا و فدراسیون های فوتبال برخی از کشورها مطرح شده است.

دادستان کل سوئیس اعلام کرده است که تحقیقات دستگاه قضایی این کشور جدا از تحقیقاتی است که پلیس فدرال آمریکا انجام می دهد.

ورزشی**1590

نظر شما