شناسهٔ خبر: 58233144 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رنگرز: امروز از کشتی‌گیران حمایت کنید، نه در بازی‌های آسیایی...

اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: حمایت‌ها را برای روزی که ملی پوشان وارد دهکده المپیک و یا بازی‌های آسیایی می‌شوند نگذاریم تا از آنها انتظار مدال هم داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن رنگرز در حاشیه تمرین تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در خصوص وضعیت اردوی تیم ملی اظهار داشت: این اولین اردوی جدید تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان را در رقابت های جام جهانی محسوب می شود ما در حال حاضر با تمام سرمایه‌های کشتی فرنگی به جز محمدرضا گرایی و هادی ساروی در اردو هستیم. در دو روز اول اردو کشتی‌گیران با هماهنگی کمیته ملی المپیک آکادمی ملی المپیک تست آمادگی جسمانی دادند و با توجه به حدود با گذشت ۴ ماه آخرین دوره اردوهای تیم ملی این پیش‌بینی را می کردیم، که حدود ۴۰ درصد از آمادگی کشتی گیران را شاهد باشیم. این اردو برای ملی‌پوشان بسیار سنگین خواهد بود بعد از اتمام این اردو چهار روز استراحت خواهیم کرد و بعد از آن آن دور آخر اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما امسال برنامه ویژه برای تقویم مسابقات رنکینگی داریم، چرا که با دو کیلو ارفاق برگزار خواهد شد و همچنین احتمال می رود جایزه بزرگ کم باشد. با توجه به همین شرایط قطعا کشتی‌گیران بزرگ برای این دوره از رقابت های رنکینگ دار برنامه نامه ویژه خواهند داشت، چرا که نفرات برتر این مسابقات می‌توانند در رقابت های جهانی صربستان کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که بتوانیم مهندسی قرعه بازی‌ها را با ابزاری که اختیار داریم انجام دهیم ما مجموعا ۱۸ کشتی‌گیر راهی رقابت‌های رنکینگ دار اعزام خواهیم کرد این ۱۸ نفر شامل نفرات برتر قهرمانی کشور مدال آوران امیدهای جهان کشتی‌گیران بدون مدال رقابت‌های جهانی صربستان است.

* میرزازاده و ساروی به دومین مسابقات رنکینگ دار اعزام خواهند شد

سرمربی تیم ملی با اشاره به حضور امین میرزازاده و ساروی در رقابت‌های رنکینگ دار گفت: این نفرات در اولین مسابقات رنکینگ دار شرکت خواهند کرد و در دومین مسابقات رنکینگ دار هادی ساروی، امین میرزازاده و تعدادی از کشتی گیران شرکت اعزام خواهند شد. همچنین محمدرضا گرایی هم تا پایان سال جاری در یکی از رقابت‌های بین المللی شرکت خواهد کرد چرا که دوری از رقابت ها به صلاح نیست. در مجموع جوانان بسیار خوبی داریم و تیم ملی جوان است، فدراسیون کشتی هم در این میان تمام شرایط را برای تیم ملی فراهم کرده تا اردوهای بسیار خوبی را پشت سر بگذاریم.

* سال سختی را پیش رو خواهیم داشت

وی بابیان اینکه سال بسیار سختی را پیش رو داریم عنوان کرد: باید این را بپذیریم که زمان کوتاهی داریم و کار بسیار دشوار یا پیش روی خود داریم نتایج مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان به من نشان داد، که کار بسیار سختی را پیش رو داریم و امسال قطعاً شرایط سخت تر از گذشته خواهد بود. بدون شک روس ها در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت همچنین سال پیش از المپیک همیشه حساسیت های خود و به مراتب کار از مسابقات جهانی صربستان ۲۰۲۲ سخت تر خواهد بود. کشتی گیران استثنایی داریم و می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند همانطور که در مسابقات اخیر دیدید فراتر از حد انتظار ظاهر شدند.

* تمام کشتی گیرانی که در این فصل تمرین می کنند 50 درصد آمادگی خود را دارند

رنگرز در خصوص اینکه رقبای کشتی گیران را چطور میبینید گفت: شرایط تمام کشتی گیران در دنیا در حال حاضر مشابه است یعنی هرکشتی‌گیری که در این فصل تمرین می‌کند یکسان است و همه از ۵۰ درصد آمادگی برخوردار هستند، چرا که کشتی‌گیران نقطه اوج آمادگی خود را برای مسابقات جهانی برنامه ریزی می‌کنند و این یک امر طبیعی است و جای نگرانی ندارد. در حال حاضر هم برنامه ریزی آمادگی کشتی گیران توسط بدنسازان تیم ملی انجام شده و فکر نمی‌کنم که مشکل خاصی در آینده داشته باشیم. نفراتی که امروز در اردو می‌بینید نفرات انتخاب شده هستند و در بین این ۱۸ کشتی‌گیر آسیب دیدگی جدی نداریم، اما کشتی‌گیر است و آسیب دیدگی های جزئی آن که خداراشکر تا به این لحظه همه چی برای ادامه تمرینات بسیار خوب بوده است و کشتی‌گیری را نداشتیم که به خاطر مصدومیت کنار برود و برنامه های تیم ملی به هم بخورد.

* رقابت‌های‌ دلخانی با حضور در مسابقات مصر آغاز خواهد شد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص وضعیت میثم دلخانی اظهار کرد: میثم کشتی گیر بسیار خوب و منضبطی است و کاملاً یک شخصیت حرفه‌ای دارد و اکنون با برنامه ریزی تمرین می‌کند، اما دوری ۷ماه از رقابت های بین المللی و داخلی و ترس از آن مصدومیت کمی اذیتش می کند. دلخانی با مصدومیتی که داشت و دوری ۷ ماهی را که تجربه کرد، امروز در نقطه بسیار ایده‌آلی قرار دارد قطعاً میثم دلخانی در اواخر تیرماه و یا اوایل مرداد ماه به اوج خود خواهد رسید. در این میان با توجه به دوری ۷ماهه و حضور نداشتن در رقابت‌های قهرمانی کشور تصمیم داریم او را به دومین مسابقات رنکینگ دار که چهارم تا هفتم اسلام ماه در مصر برگزار خواهد شد اعزام کنیم. همچنین ورود دلخانی به چرخه انتخابی تیم ملی از مسابقات جام جهان پهلوان تختی خواهد بود.

* مسابقات قهرمانی کشور یکی از بهترین مسابقات کشوری بود که برگزار شد

وی درباره رقابت های قهرمانی کشور نیز عنوان کرد: امسال مسابقات قهرمانی کشور یکی از بهترین مسابقات کشوری بود که برگزار شد، چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی که همه کشتی گیران آماده بودند. یکی از اتفاقاتی که می‌تواند مسابقات قهرمانی کشور سال های آینده بهتر از امسال برگزار شود، این است که ما خروجی مسابقات قهرمانی کشور را داشته باشیم. این موضوع بسیار مهمی است و باید به آن توجه شود که نفر اول شانس ملی پوش شدن دارد و نفرات دوم و سوم جواز حضور در رقابت های جام جهان پهلوان تختی را می گیرند.

رنگرز افزود: کشتی فرنگی کشورمان نیاز به یک پوست اندازی و فرصت دادن به جوانان دارد تا بتواند به کمیت قابل‌ملاحظه‌ای برسد. ما امروز در بعضی از اوزان تفاوت فنی بسیار زیادی را بین نفرات اول تا سوم مشاهده می‌کنیم این موضوع با سرمایه گذاری بر روی جوانان و توجه به آنها حل می شود. ما هر شش کشتی‌گیر که قرار بود در رقابت های فرانسه شرکت کنند را در اسفند ماه راهی یک تورنمنت خواهیم کرد تا خود را محک بزنند.

سرمربی تیم ملی در ادامه گفت: نقشه راه مشخص است و وقتی یک چرخه با کارشناسی‌های مستمر انجام می‌شود تبدیل به یک سند بالادستی خواهد شد. این موضوع وقتی رسانه‌ای می‌‌شود، همه کشتی‌گیران می‌دانند که مسیر رسیدن به تیم ملی به چه شکل است و چگونه می‌توانند سوار قطار تیم ملی شوند تا به پیراهین تیم ملی برسند. این اتفاق باعث به وجود آمدن انگیزه‌های بسیاری می‌شود، انگیزه یکی از حلقه های مفقودی کشتی کشورمان است. رقابت‌های قهرمانی کشور نسبت به سال های گذشته در شرایط بسیار خوبی برگزار شد و از نظر کیفی در سطح بالایی قرار داشت. قطعاً با این روش در سال‌های آینده مسابقات قهرمانی کشور بهتر از این هم خواهد شد.

* من با خود عهد بسته ام عدالت را برقرار کنم

وی در خصوص اینکه برگزاری چرخه انتخابی تیم ملی باعث می شود عدال برقرار شود گفت: یک چیز را در خصوص چرخه انتخابی نباید فراموش کنیم آن هم این است که قانون مندی هزینه دارد و ممکن است در ادامه تاثیرات فنی داشته باشد. در این میان هم اصحاب رسانه و هم کارشناسان کشتی باید کمی حوصله کنند تا ما بتوانیم به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم. شاید ورزشکاری هم باشد که نتواند مدال بگیرد اما از نظر فنی می‌تواند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این موضوع در بلند مدت به نفع کشتی است و در کوتاه مدت برای من مربی ضرر دارد. من به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی این عهد را با خود بسته ام عدالت را برقرار کنم و هزینه آن اگر قابل ملاحظه هم باشد باید به آن توجه کرد چرا که آینده کشتی ما مهمتر از هر چیزی است.

* محمدعلی گرایی با توجه به توانایی‌هایی که دارد حقش سه مدال برنز نبوده است

سرمربی تیم ملی درباره وضعیت محمد علی گرایی اظهار کرد: محمد علی گرایی به هر شکلی که بود در سال های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ سه مدال خشک رنگ را کسب کرد. او کشتی گیر توانمند و کاپیتان تیم ملی است به نظر من محمدعلی گرایی با توجه به توانایی‌هایی که دارد حقش سه مدال برنز نبوده است. او در کارنامه خود یک مدال خوشرنگ المپیک کم دارد و هم تعداد مدال هایش کم بوده که باید آنها را افزایش دهد. او اکنون با شرایط بسیار خوبی به تیم ملی برگشته و اگر حقیقت را بخواهم بگویم این است که خوشحال هستم او از بعد مالی لیگ برتر گذشت و در این مسابقات حضور نداشت تا بتواند حضور موفقی را در رقابت های قهرمانی جهان داشته باشد.

رنگرز افزود: گرایی در حال حاضر تمرینات بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارد و در مدت زمانی هم که از اردوی تیم ملی به دور بوده است آسیب دیدگی خود را درمان کرده تا بتواند خود را هرچه سریعتر آماده کند. او در این سه روز که تمرین داشتیم به خوبی خود را نشان داده است و همچنین انگیزه‌ای که امروز دارد را در گذشته نداشته و به همین دلیل است که به آینده امیدوار هستیم. او یکی از شانس‌های سهمیه المپیک است. این را هم باید بگویم که وزن ۷۷ کیلوگرم در کشتی فرنگی یکی از سخت ترین اوزان های این رشته است. در این وزن آسیایی ها خوب هستند و هم اروپایی ها و جزو وزن هایی هست که هم در المپیک و هم در مسابقات جهانی ۱۰ ده نفر برتر نزدیک به هم دارد. رقابت به شکلی است که نمی‌توانیم بگوییم کدام یک از کشتی‌گیران به عنوان نفر اول روی سکو خواهد رفت و یقین داریم که گرایی می‌تواند در سال پیش رو کار فنی خود را با کسب دو مدال خوشرنگ تکمیل کند.

* از معدود دفعاتی می باشد که کادر فنی تیم ملی به دنبال برگزاری مسابقات جام باشگاه های جهان است

وی درخصوص برگزاری مسابقات جام باشگاه های جهان از 5 تا 7 اسفند ماه گفت: شاید یکی از معدود دفعاتی است که کادر فنی تیم ملی به دنبال برگزاری مسابقات جام باشگاه های جهان است. در لیگ با توجه به فشردگی که داشت بسیاری از حامیان مالی نتوانستند به آن چیزی که می خواهند برسند. یکی از مشکلات ما در لیگ این است که مسائل باعث می‌شود که آنها تنها یک سال در حضور داشته باشند و با توجه به آن که به اهداف خود نمی رسند برای سال آینده از حضور در این مسابقات انصراف می‌دهند. امسال هم ما با حمایت از برگزاری رقابت های جام باشگاه های جهان این موضوع را ثابت کردیم که تیم ملی همواره به دنبال بهتر شدن شرایط کشتی کشور است. هرچند که تیم ملی از بابت مسائل فنی دچار یک سری معذوریت‌ها می‌شود اما حضور کشتی‌گیران در رقابت جام باشگاه های جهان و تغذیه دوباره مالی برای ما مهم است و از هر نظر برگزاری این رقابت ها به نفع کشتی کشورمان است.

* مسئولان باید به فکر تخصیص اعتبار ویژه برای ورزش اول کشور باشند

سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص وضعیت مالی و حمایت‌های صورت گرفته از کشتی گفت: امسال فرصت زیادی نداریم، سال انتخابی المپیک و همچنین بازی های آسیایی است نیاز داریم فدراسیون کشتی حمایت شود تا بتوانیم کارهای فنی را به خوبی انجام دهیم. حمایت‌ها همیشه پولی نیست حضور فیزیکی مسئولان در اردوهای تیم ملی دلگرمی برای کشتی‌گیران خواهد بود، بعضی از کشتی گیران هم که مشکلات اداری دارند شاید بتوانند مشکلات شان را حل کنند. این را هم باید بگویم که مسئولان می‌توانند با بودجه هایی که در اختیار دارند همه جوره از کشتی حمایت کنند و با استفاده از قوانینی که وجود دارد هامه ورزشکارانی شوند که انگیزه‌ای برای بهتر شدن دارد.

رنگرز در پایان گفت: در خیلی از مواقع مشکلات برای کشتی گیران اشتغال، سربازی و غیره است و مشکلات همیشه مالی نیست. ما در کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که می توانیم از آنها استفاده کنیم حمایت‌ها را برای روزی که ملی پوشان وارد دهکده المپیک و یا بازی های آسیایی می شوند نگذاریم تا از آنها انتظار مدال هم داشته باشیم. کشتی‌گیران کشورمان که امروز درگیر فشار های تمرینی و انبوه مشکلات هستند الان نیاز به حمایت دارند. یکی از این حمایت‌ها تخصیص اعتبار ویژه برای ورزش اول کشور و ورزشی که نیمی از مدال های ورزش کشور را در اختیار دارد تخصیص اعتبار است. نمی شود برنامه های فنی روی زمین بماند برنامه ریزی های تیم ملی بدون اجرا بمانند اجرا نشدن هر کدام از برنامه‌های تیم ملی که باید در زمان مشخص خود انجام شود باعث باعث می شود در آینده نتایج خوبی را کسب کنیم.

پایان پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما