شناسهٔ خبر: 57941516 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

ثبت‌نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دوره‌ کاردانی دانشگاه جامع علمی ـ‌کاربردی آغاز شد

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام و انتخاب رشته برای ظرفیت‌های خالی مانده در رشته‌های تحصیلی دوره‌ کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای«ناپیوسته» نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ‌کاربردی، در نوبت بهمن ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان آموزش سنجش کشور، دکتر حسن مروتی با اعلام این خبر گفت: ثبت‌نام و انتخاب رشته در این دوره‌ها از تاریخ 7 دی ماه آغاز شده و تا پایان روز شنبه 17دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: داوطلبان برای اطلاع از کدرشته محل‌های این مرحله از پذیرش و شرایط و ضوابط ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز آموزشی پذیرنده دانشجو به دفترچه‌ ثبت‌نام و اطلاعیه‌های منتشر شده در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کرده و سپس نسبت به ثبت‌نام و انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه  خود حداکثر تا ۲۰ کدرشته محل اقدام کنند.

مروتی در مورد مدرک لازم برای ثبت نام و انتخاب رشته در دوره مذکور گفت: شرط لازم برای متقاضیان، داشتن دیپلم سه‌ساله نظام جدید 3-3-6 (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و یا دیپلم سه‌ساله نظام ترمی/ سالی واحدی (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله یا شش‌ساله نظری و فنی و حرفه‌ای) با تاریخ دانش‌آموختگی حداکثر تا 31 شهریورماه سال 1401 است.

وی تصریح کرد: چنانچه داوطلبان قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی مرحله پذیرش دوره‌ کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش مهارتی مهر ماه سال 1401 باشند، درصورت قبولی در این مرحله از پذیرش، قبولی قبلی آنان لغو می‌شود و با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و باید در رشته قبولی جدید ثبت‌نام و ادامه تحصیل دهند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در پایان از داوطلبان خواست به منظور کسب اطلاعات لازم در این خصوص به اطلاعیه ثبت‌نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش تکمیل ظرفیت مورخ 7دی ماه که در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است مراجعه کنند.

نظر شما