شناسهٔ خبر: 57811217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور وزیر آموزش و پرورش؛

احداث مدرسه ۳۰ کلاسه دارالفنون در اردبیل آغاز شد

اردبیل-ایرنا- عملیات احداث مدرسه ۳۰ کلاسه دارالفنون در اردبیل با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا در آیینی با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد ، رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، سیدحامد عاملی استاندار اردبیل، نمایندگان مردم اردبیل در مجلس و جمعی از مقامات محلی عملیات احداث مدرسه ۳۰ کلاسه دارالفنون در اردبیل آغاز شد.

این مجتمع آموزشی که در فضایی به مساحت ۱۰هزار متر مربع احداث می‌شود، برای تحصیل دانش آموزان دختر و پسر در نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: تربیت نسل آینده بزرگترین سرمایه گذاری است که به خلق ثروت در کشور منجر می‌شود.

احداث مدرسه ۱۵ کلاسه دارالفنون در اردبیل آغاز شد

یوسف نوری مردمی‌سازی را سیاست اصلی دولت در همه ابعاد عنوان کرد و گفت: دولت برای آموزش و پرورش اعتبارات سنگینی در نظر گرفته است به طوری که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب بودجه سال جاری اختصاص داده و در جریان سفرهای استانی هم ۲۱ هزار میلیارد ریال تعهد برای تامین زیرساخت‌ها و بسترهای آموزش و پرورش اختصاص داده است.

وی با اشاره به اختصاص ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان گفت: معلمان تربیت نسل جدید جستجوگری را برعهده گرفته‌اند که باید به آنها اجازه دهیم در راستای مردمی‌سازی آموزش از اولیا نیز کمک بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش اقدام خیرین مدرسه ساز را در تامین زیرساخت‌های آموزش کشور چشمگیر خواند و گفت: ۵۰ درصد کلاس‌های درس مورد نیاز کشور به برکت و همت خیرین احداث و تامین می‌شود.

مدیرعامل بانک پاسارگاد هم در این آیین گفت: برای اجرای این یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بانک پاسارگاد هزینه می‌شود و تلاش بر این است که در آغاز سال تحصیلی سال آینده تحویل نظام آموزشی کشور شود.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و نماینده مردم اردبیل، نیر نمین و سرعیندر مجلس هم در این مراسم بر لزوم احداث مجموعه ای کامل در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان تاکید کرد.

وی افزود: وظیفه همه مسئولین است که به فرهنگ و تعلیم و تربیت نگاه عمیق و دقیق داشته باشند.وی در پایان گفت: در رتبه بندی معلمان آخرین مدرک تحصیلی لحاظ خواهد شد و این امر در جهت ایجاد عدالت و برابری در سیستم آموزش و پرورش انجام می شود.

صدیف بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: وزارت آموزش و پرورش موانع پیش‌روی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را مرتفع کند.

وی ضمن قدردانی از احساس مسئولیت اجتماعی مدیرعامل بانک پاسارگاد در ارتباط با احداث مدرسه دارالفنون در اردبیل، اظهار کرد: امروز شاهد کلنگ‌زنی این مجموعه فاخر آموزشی با سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد با ارزش روز بالای ۱۰۰ میلیارد تومان در اردبیل هستیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان برای فراهم نمودن زمینه احداث مجتمع آموزشی دارالفنون در اردبیل، خاطرنشان کرد: این مجتمع در قالب دو مجموعه ۱۸ کلاسه دخترانه و پسرانه در اردبیل احداث می‌شود و تاثیر بسیار زیادی در سرانه آموزشی استان خواهد داشت.

وی همچنین از وزیر آموزش و پرورش خواست در خصوص اعمال تمامی آیتم های رتبه‌بندی معلمان توجه ویژه‌ای داشته و با توجه به رفع آخرین ابهامات در مجلس، موانع پیش‌روی این طرح را مرتفع نماید.

سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین، فرهنگیان را زیربنای علم و ترقی در کشور خواند و گفت بالندگی امروز دانشگاه‌های ما نیز نشات گرفته است خدمات آموزش و پرورش است.

وی خواستار توجه به استان‌های محروم از جمله اردبیل در امر مدرسه سازی و تامین زیرساخت‌های آموزشی شد و افزود: در این بخش هرچقدر اقدام شود به همان میزان شاهد موفقیت در عرصه های مختلف کشور خواهیم بود.

موسوی با انتقاد از اجرای ناقص طرح رتبه بندی معلمان گفت: عده ای از معلمان از اجرای این طرح ناراضی هستند و به معنای واقعی اجرای این طرح محقق نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار اعمال آخرین مدرک تحصیلی در احکام کارگزینی و طرح رتبه بندی معلمان شد و گفت: آموزش و پرورش در استخدام خود سه درصد سهمیه معلولان را نیز باید مد نظر قرار دهد.

 به گزارش ایرنا وزیر آموزش و پرورش امروز و در این سفر یک روزه قرار است با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کرده و پس از آن در شورای آموزش و پرورش استان اردبیل شرکت کند.

نظر شما