شناسهٔ خبر: 57809850 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت وگوی السیسی با نخست وزیر عراق و رئیس جمهور چین

تهران- ایرنا- منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در دیدارهای جداگانه‌ای با نخست وزیر عراق و رئیس جمهور چین در ریاض گفت وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، عبدالفتاح السیسی که برای شرکت در اجلاس سران چین و کشورهای عربی به ریاض سفر کرده، در ۲ دیدار جداگانه، با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین دیدار و گفت وگو کرده است.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری مصر، السیسی در دیدار با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق بر اهمیت تسریع در روند اجرای پروژه‌های مشترک بین دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور مصر همچنین بر حمایت کامل از مردم عراق در سطوح مختلف و کمک به آنها برای غلبه بر همه چالش‌ها به ویژه چالش‌های مربوط به جنگ با تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات، تاکید کرد.

همچنین در دیدار السیسی و رئیس جمهور چین همکاری دوجانبه بین دو کشور و تحولات خاورمیانه با توجه به چالش‌های پیش روی منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور مصر در این دیدار نسبت به افزایش سفر گردشگران چینی به مصر و همچنین تشویق شرکت‌های چینی برای افزایش سرمایه گذاری در مصر ابراز امیدواری کرد.

شی‌ جین‌پینگ رئیس جمهور چین به دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی به این کشور سفر کرده و در اجلاس سران کشورهای عربی شرکت خواهد کرد.

بر اساس برنامه اعلام شده برای سفر رئیس جمهور چین، او در سه نشست مختلف در عربستان سعودی شرکت خواهد کرد.

حضور شی‌ جین‌پینگ در «اجلاس سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و چین» و «اجلاس سران کشورهای عربی و چین» در کنار دیدار و گفت وگو با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی در سفر رئیس جمهور چین به عربستان سعودی برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما