شناسهٔ خبر: 57807916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

رفع مشکلات مردم مناطق مرزی مستلزم تلاش بیشتر است

تبریز-ایرنا - نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به لزوم هم افزایی برای خدمت به مردم گفت: برای رفع مشکلات مردم مناطق مرزی باید تلاش بیش‌تری بشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عباس گودرزی بروجردی روز جمعه در نشست سفر نظارتی کمیسیون اجتماعی مجلس به شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند با تأکید بر تسریع در رفع مشکلات مردم این شهرستان‌ها گفت: حالا که جنگ روایت‌ها در جریان است، پوشش شبکه‌های تلویزیونی باید پیگیری شود. بسیاری از مسائل قابلیت حل شدن دارند و باید در این مسیر تلاش کنیم.

وی با تأکید بر لزوم قدرشناسی و قدردانی مسئولین از این مردم ادامه داد: حقیقتاً این مردم شایسته‌ خدمتند؛ به فرموده مقام معظم رهبری دست‌گشاده‌ای اگر نداریم، روی گشاده داشته باشیم؛ باید به سراغ مردم برویم و جامعه‌ی هدف خودمان را بشناسیم و تکریمشان کنیم.

گودرزی گفت: باید با اتکاء به نقاط قوت با تهدیدها مواجه شویم. فقر و تهیدستی در عین توان‌دستی داریم؛به‌عنوان نمایندگان ملت به جد پیگیر مشکلات این مردم خواهیم بود.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آثار مثبت و تأثیرگذاری این سفرهای استانی گفت: از آثار این سفرهای نظارتی این است که اعضای کمیسیون به فهم مشترکی از مسائل، مشکلات و ظرفیت‌های مناطق مختلف دست پیدا می‌کنند و مثلاً اگر هفته‌ی بعد در کمیسیون اجتماعی صحبت از کلیبر، خداآفرین و هوراند شد، همه‌ی ما می‌دانیم درباره‌ی کجا و چه مسائلی صحبت می‌شود.

نماینده‌ی شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این‌که از مصوبات جبران خسارت سیل ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ تاکنون فقط وزارت راه و شهرسازی به تعهداتش عمل کرده و جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت بحران، اقدامی انجام نداده‌اند، انتقادات و گلایه‌های مردم را به‌جا دانست.

حسین حاتمی افزود: مشکل دیگری که داریم این است که یک شرط مشروطی در کشور راه افتاده که مثلاً وزارت بهداشت در برابر مطالبه‌ی شبانه‌روزی شدن درمانگاه مرکز بخش می‌گوید تا تعداد جمعیت مرکز بخش به ۱۰ هزار نفر نرسد، درمانگاه را شبانه‌روزی نمی‌کنیم. درحالی‌که در نبود کم‌ترین امکانات و خدمات سلامت نمی‌توان انتظار ماندگاری و پایایی جمعیت را داشت و قطعاً مهاجرت با شتاب بیش‌تری انجام و شهرها و روستاها خالی از سکنه خواهند شد. باید برای این رویکردها چاره‌ای اندیشید. این نوع نگاه در حوزه‌ی سلامت صحیح نیست.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند، نبود خدمات درمانی، کمبودها در حوزه‌های راه، رفاه و ورزش، آموزش، مخابرات و اینترنت بسیار چشم‌گیر است، بیش‌ترین آمار مدارس کانکسی استان با ۱۲۰ واحد در این سه شهرستان است.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خواهان تسریع در احداث گاوداری‌های ۶ هزار رأسی کلیبر و خداآفرین و ارتقای نمایندگی‌های ادارات کار خداآفرین و هوراند به اداره‌ی مستقل شد.

نظر شما