شناسهٔ خبر: 57751535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

امر به معروف و نهی از منکر شیوه صحیح و قرآنی بیان اعتراض است

قزوین-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه دین اسلام برای افراد حق اعتراض قائل شده است، گفت: پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر شیوه صحیح و قرآنی بیان اعتراض به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: یکی از مسایل مهمی که امروز باید به آن توجه ویژه داشته باشیم واژه اعتراض و نحوه آن است.

وی با بیان اینکه در مسایل دینی اعتراض تعریف و نحوه آن مشخص شده است،اظهار داشت: هرجا انسان دید که معروفی رعایت نمی شود مثلا اگر عدالت زیرپا قرار بگیرد و به قرآن اهانت و حقش ادا نشود یا کرامت انسان ها و امنیت آنها به مخاطره بیافتد باید از طریق امر به معروف اعتراض خود را بیان و طرح کند.

امام جمعه قزوین گفت: هر جا نیز زشتی و بدی و پلیدی مشاهده شود انسان باید آنرا نهی کند و این گونه اعتراض حقی است که خداوند به انسان عطا کرده است.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه عده ای اعتراض را وارونه جلوه می کنند و چاقو کشی، ایجاد آشوب و اغتشاش و چادر کشیدن از سر زن مسلمان را اعتراض می دانند،افزود: این کارها اعتراض نیست بلکه پیاده کردن نقشه شیطان و اطاعت از اوامر آمریکا و صهیونیست است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید دید به عنوان یک معترض در جبهه حق قرار داریم یا باطل،گفت: امام حسین(ع) و یزید هر دو معترض بودند اما امام به سیطره شیطان و زشتی ها و پلیدی ها معترض بود و برای تقابل با ولایت شیطان قیام کرد اما یزید معترض به پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) و قرآن بود، بنابران ما باید بدانیم اعتراض ما از چه جنسی است.

امام جمعه قزوین اظهار داشت: برخی اعتراض دارند و خواهان منکرات هستند و جلوی خوبی ها را گرفته و خدا را فراموش کرده اند که البته خداوند نیز آنها را فراموش نموده و به حال خود واگذار می کند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: این عده از صفوف نماز جمعه و جماعات و اتحاد و انسجام مردم و بازار گرمی مساجد و از ارزش های اسلامی ناراحت هستند و تلاش می کنند تا مانع کار دولت برای خدمت رسانی به مردم شوند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم معیشت جامعه حل شود و سایه شوم گرانی از سر مردم برداشته شود،افزود: در همین راستا اگر فساد اداری در جایی وجود دارد باید با آن برخورد شود کمااینکه در هفته ای که گذشت شاهد باداشت یکی از مدیران خاطی در قزوین بودیم.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اخیرا یکی از سیاست مداران رسوا شده در بین مردم بیانیه صادر کرده و با تمجید از شعار "زن،زندگی،آزادی" که صهیونیست ها و آمریکایی ها به دهان فریب خوردگان انداخته اند، از شرارت ها و فتنه حمایت کرده است و از دستگاه قضا می خواهیم تا با این گونه حرکت ها برخورد کرده و حامیان فتنه و آشوب ها را پای میز محاکمه بکشاند.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به مناسبت های پیش رو از سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی(ره) یاد کرد و گفت: گسترش و اشاعه فرهنگ اسلامی و اعتلای فرهنگ عمومی از رسالت های مهم این شورا بوده که البته شاید این شورا در این خصوص همپا و هم سرعت با مردم و انقلاب پیش نرفته و سرعت خود را در حراست از فرهنگ اسلامی و عمومی باید بیشتر کند.

وی، تزکیه محیط های فرهنگی و آموزشی را از رسالت های شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و افزود: این مساله بدان مفهوم است که مدارس و دانشگاه های ما باید عاری از افکار مادی و فرهنگ غربی و روحیات غرب زدگی باشد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه استاد دانشگاهی که پای آمریکا را می بوسد و به انقلاب و ارزش های آن معتقد نیست لیاقت ندارد،افزود: بیشتر اساتید دانشگاه های ما پای کار انقلاب اسلامی هستند اما آنهایی که نوکری آمریکا می کنند و نغمه های شیطانی شان گاها در فضای مجازی به گوش می رسد و یا با افکار شیطانی خود ذهن فرزندان معصوم ما را مخدوش می کنند باید از عرصه دانشگاه و مدارس پاک شوند.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه یکی از مناسبت های پیش رو نیز روز جهانی حقوق بشر است،گفت: آنچه در این خصوص از سازمان ملل دیده ایم حمایت از آدم کشان و ناقضان حقوق بشر بوده است، مثلا هرجا که جانیان و صهیونیست ها آدم کشی و جنایت کرده اند سکوت پیشه کرده اند اما وقتی که فلسطینی ها در برابر ظالمان موفقیتی بدست آورده اند، آتش بس اعلام می کنند.

وی با اشاره به سالروز انتفاضه اول مردم فلسطین،گفت: انتفاضه یعنی قیام سنگ و یک زمانی در دهه 60 فلسطینیان با سنگ به مقابل صهیونیست ها می رفتند اما به برکت پیروزی انقلاب و مصادره این نهضت به منطقه امروز آنان با موشک های دوربرد پاسخ اسرائیل را می دهند.

امام جمعه قزوین همچنین هفته پژوهش را گرامی داشت و یاد و خاطره شهید آیت الله دستغیب اولین شهید محراب و مرحوم قره باغی هنرمند ضد استکباری و مرحوم رستم قاسمی از یادگاران دفاع مقدس و خادمان ملت را گرامی داشت.

نظر شما