شناسهٔ خبر: 57747263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

دولت‌های غربی از روی اغراض سیاسی به ایران اسلامی تهمت می‌زنند

اردبیل-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اتهام‌زنی برخی کشورهای اروپایی و بیانیه مداخله جویانه آنها گفت: دولت‌های اروپایی از روی اغراض سیاسی چشمان خود را بر واقعیت‌ها می‌بندند و به ایران اسلامی تهمت می‌زنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل، ضمن قدردانی از دولت به جهت اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی برای بیماران خاص اظهار داشت: قبلاً تعداد بیماری‌های خاص که دولت هزینه آن را تامین می‌کرد فقط پنج بیماری هموفیلی، ام اس، تالاسمی، دیالیزی و پیوند کلیه بود و برای اولین بار ۱۰۷ بیماری خاص اعم از تمام سرطان‌ها ،سکته مغزی، تمام بیماران ژنتیکی، بیماری بال پروانه ای، پرستاری در منزل، گفتار درمانی در منزل ، صعب العلاج ها بیماری‌های مادرزادی، شیمی درمانی و... مورد حمایت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه شیمی درمانی بعضی از سرطان‌ها ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، یادآور شد: در گذشته دولت ۵ درصد آن را تامین می‌کرد الان تماماً پرداخت می‌کند جای بسیار تاسف است که دولت فعلی برای کارهای مثبت خود قدرت تبلیغ ندارد این گونه عنایت به بیماران خاص در دنیا نظیر ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اقدام اخیر مجله آمریکایی تایم برای معرفی زنان ایرانی به عنوان قهرمانان سال۲۰۲۲ و رئیس جمهور اوکراین را شخصیت سال۲۰۲۲ گفت: مجله آمریکایی تایم زلنسکی را که ملت خود را دم تیغ روسیه داد و کشور خود را فقط به خاطر ملحق شدن به اتحادیه اروپا به یک ویرانه تبدیل ساخت، شخصیت سال و زنان ایران را قهرمانان سال ۲۰۲۲ معرفی کرد و ۹ کشور که غالباً اروپایی هستند نیز این هفته طی بیانیه‌ای ایران را به خاطر نقض حقوق زنان محکوم کردند.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: کرامت زن در کشور آنها شکسته اما با وقاحت کامل به زن محتشم ایرانی تهمت می‌زنند. هزاران وای و ویل به دولت‌هایی که از روی اغراض سیاسی و مطامع دنیوی و تشفی خاطر و انتقام چشمان خود را بر واقعیت‌ها می‌بندند و به ایران اسلامی تهمت می‌زنند.

امام جمعه اردبیل ضمن توصیه به دولت‌های اروپایی اظهار کرد: آنها اگر می‌خواهند درباره زن ایرانی حکم کنند اول شروط مندرج در عقدنامه را که برای تمام زوجین ایرانی الزامی است، بخوانند سپس درباره زنان ایرانی حکم کنند اگر آن شروط را بخوانند اگر ذره‌ای انصاف داشته باشند حتما از دروغ بزرگ خود و تهمت بزرگی که به زنان و کشور ما زدند، خجالت خواهند کشید.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: مجله تایم که گفت زنان ایران قهرمانان سال ۲۰۲۲ هستند مراد او زنان محجبه نیست آنها حجاب را بیانیه سیاسی و پرچم جمهوری اسلامی می‌دانند مراد آنها از زنان قهرمان، زنانی هستند که روسری‌های خود را آتش زدند و به تعبیر دقیق مراد آنها از زنان قهرمان زنانی هستند که ۱۶ آیه حجاب قرآن را آتش زدند و با خدای متعال از سر جنگ وارد شدند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد زنان ایرانی محجبه هستند، تصریح کرد: زن ایرانی هیچ وقت عفت و حیای خود را به تاراج نمی‌گذارد زنان ما وارث حجاب حضرت زهرا و حضرت زینب هستند و بلکه ملت ما قبل از اسلام ملت عفیفی بوده است نسل معاصر ادامه همان نسلی است که فردوسی از آنها صحبت کرده و فرموده: منیژه منم دخت افراسیاب/ برهنه ندیده تنم آفتاب.

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: در زمان کشف حجاب رضاخان در روستای کیسالای اردبیل یک زن به نام نساءبیگم بدون توجه به حضور پلیس به میدان روستا می‌آید و پلیس روسری او را برمی دارد او در همان لحظه روی زمین می نشیند و دست خود را روی سر خود می‌گذارد و سه روز دیگر از شدت غصه و ناراحتی که چرا نامحرم موی سرم را دید می‌میرد.

آیت الله عاملی با اشاره به سفر اخیر خود به روستای نقدی علیا اظهار کرد: من اخیراً از روستای نُقدی مشگین‌شهر بازدید داشتم هزاران هزار تحسین به خانم ها و آقایان آن روستا تمام خانم‌ها لباس سنتی خود را حفظ کرده‌اند و بدون استثنا به هویت تاریخی خود یعنی لباس خاص عشایر پایبند بودند. ای کاش سفارتخانه این ۹ کشور به دولت‌های خود گزارش دهند که ملت ایران و مخصوصاً زنان به این بیانیه به چشم کاملاً استهزا و جُک نگاه می‌کنند .

وی ادامه داد: بهتر است اروپاییان به قاچاق زنان، تجارت زنان، تجارت پورنو که بخش مهمی از مالیات آنها را تشکیل می‌دهد رسیدگی کنند و جای تاسف است که آنها اسم آن را "تجارت ناب"! گذاشته و گفته اند برای چاه‌های نفت خاورمیانه رقیب جدی درست کرده ایم! بر اروپاییان لازم است به این‌ها و مخصوصاً به خشونت زنان در اروپا چاره‌اندیشی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اروپا و آمریکا اول ثابت کنند زن در آن کشورها امنیت دارد سپس به ما درس اخلاق بگویند، گفت: اخیراً نمایندگان زن پارلمان اروپا به رئیس پارلمان اروپا شکایت کردند که ما از دست مردان در امنیت نیستیم اوباما در علت شرکت خود در دومین دوره ریاست جمهوری گفت فقط به خاطر امنیت دو دخترم در برابر اشرار می‌خواهم دوباره رئیس جمهور شوم یعنی حتی دختران رئیس جمهور هم در کشور آنها امنیت ندارند.

وی تاکید کرد: این نهایت وقاحت است که آنها با حرص و ولع سنگ دفاع از زن ایرانی را به سینه می‌زنند. ما به آنها می گوییم از اینکه شما زنانی را که روسری را آتش زدند یا کشف حجاب کردند قهرمانان سال ۲۰۲۲ اعلام کردید اصلا تعجب نکردیم چون وقتی شما می‌گویید اسلام ویروسی است در جسم بشریت معاصر و ما باید آن را از بدن بشریت بیرون بیاوریم همچنان که ویروس کمونیسم را بیرون آوردیم با این اعتقاد طبیعی است که شما زنان مکشفه را قهرمان بدانید و بگویید از کسی که ویروس می کشد باید تجلیل کرد.

آیت الله عاملی با یادآوری اعمال تبعیض از سوی غربی‌ها در این خصوص گفت: ۷۵ سال است ملت فلسطین حق خود را مطالبه می‌کند هولوکاست را که (بر فرض صحت)شما مرتکب شدید، پس چرا تاوان آن را باید فلسطین بدهد روزی نیست که آنها در راه مطالبه حق خود شهید ندهند فقط در ۲۴ ساعت گذشته اسرائیل ۵ نفر را شهید کرد. چرا آنها قهرمان نیستند؟ بزرگترین قهرمان معاصر سردار سلیمانی است که اگر داعش را ریشه کن نمی‌کرد قطعاً الان شما در اروپا امنیت نداشتید. شما نه تنها او را قهرمان معرفی نکردید بلکه او را ناجوانمردانه ترور کردید.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: هر چقدر بیشتر حرف می زنید ملت ما بیشتر آگاه و بصیر می‌شود و شما و منویات شما را بهتر می‌شناسد شما مصداق یک ضرب المثل آذری هستید که "دانش‌ آبرون گئتسین"

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش‌های دیگر خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه دروغ و حاکمیت معیارهای دوگانه دو مصیبت حاکم بر مدیریت دنیاست، اظهار کرد: با این دو مشکل بشریت معاصر همیشه در رنج و عذاب خواهد بود و جنگ و خونریزی تمام نخواهد شد کرامت انسان ها خواهد شکست تمامیت‌های ارضی نقض خواهد شد و حاکمیت های ملی رخت برخواهد بست.

وی در ادامه به عنوان نمونه به چالشی که دولت آلمان با آن رو به رو شده است، اشاره کرد و گفت: این هفته معلوم شد که ۲۱ هزار نفر از ارتش آلمان و بازنشستگان آنها قصد کودتا و سرنگونی دولت آلمان را داشتند دولت آلمان این توطئه را کشف و شدیدترین قلع و قمع و دستگیری را شروع کرده است اگر ما یک کلمه حرف بزنیم طوفان به پا می‌کنند که چرا در امور داخلی ما دخالت کردید اما دولت آلمان در غائله اخیر بدترین دخالت را در ایران کرد هم بیانیه داد هم تحریم‌های جدیدی وضع کرد هم به شورای حقوق بشر سازمان ملل شکایت کرد هم با حضور در اقلیم کردستان سازمان‌های تروریستی را علیه ایران سازماندهی کرد. این حق ویژه برای شما از کجا پیدا شده که حق دارید به هرکس سنگ پرتاب کنید اما آنها حق حتی یک تذکر به شما را ندارند؟

آیت الله عاملی در خاتمه گفت: لیبرالیست‌ها می گویند با اندیشه لیبرالیسم خشونت کلاً در جامعه از بین می رود و انتقال قدرت به آرامی صورت می گیرد صاحبان این اندیشه حالا در حیرت هستند که پس چرا در کشوری که خود را مهد لیبرالیسم می‌داند نطفه کودتا بسته شده که اگر محقق می‌شد سیل‌آسا انسان‌های بی‌گناه کشته می‌شدند.

نظر شما