شناسهٔ خبر: 57696187 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار بوشهر:

پالایشگاه‌های پارس جنوبی با تمام ظرفیت برای تامین گاز کشور فعال است

استاندار بوشهر با بیان اینکه در صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان بوشهر ۲۱ میلیارد دلاری سرمایه گذاری صورت گرفته است، گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان و سرمای شدید در برخی مناطق کشور، پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی با تمام ظرفیت موجود برای تامین گاز کشور فعال است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد محمدی زاده در نشست مسئولان حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: توسعه صنایع پایین دستی در استان بوشهر از اولویت‌هاست و صنعت نفت توجه ویژه‌ای روی این حوزه باید داشته باشد.

وی افزود: اکنون روزانه بالغ بر یک میلیون متر مکعب گاز در کشور تولید و فرآورش می‌شود که ۷۵۰ میلیون متر مکعب گاز توسط استان بوشهر تامین می‌شود.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۱ میلیارد دلار در صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان بوشهر سرمایه‌گذاری صورت گرفته که تکمیل آنها گامی در اشتغال پایدار برای جوانان بومی است.

محمدی زاده تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان و سرمای شدید در برخی مناطق کشور، پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی با تمام ظرفیت موجود در تامین گاز کشور فعال هستند.

وی اضافه کرد: اشتغال ۵۰ درصدی جوانان بومی در پروژه‌های پارس جنوبی مورد تاکید استان قرار دارد و برای تحقق این مصوبه تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم.

نظر شما