شناسهٔ خبر: 57583687 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر علوم:

فناوران برگزیده کشور شناسایی شدند

مهتاب چابوک

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: برای اولین بار فناوران برگزیده کشور شناسایی شده که در این جشنواره معرفی و تقدیر می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان صالحی در بیست و سومین نمایشگاه هفته پژوهش فناوری و فن بازار که امروز شنبه ۱۹ آذرماه با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری، معاون علمی رئیس جمهور، رئیس جهاد دانشگاهی و برخی دیگر از مدیران در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، اظهار داشت: امسال در هفته پژوهش نگاه ویژه ای به جهاد تبیین، آموزش و پرورش، مرجعیت علمی و سرآمدان علمی داریم.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری افزود: برای چهارمین سال پیاپی نمایشگاه پژوهش و فناوری و نمایشگاه ایران ساخت همزمان با هم برگزار می‌شود و یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های پژوهش در طول تاریخ در کشور را انشالا شاهد خواهید بود.

صالحی ضمن بیان اینکه فضایی بالغ بر ۷ هزار متر مربع به دستاوردهای دانشگاه‌ها، پارک‌ها، مراکز رشد و تستا اختصاص یافته است، گفت: فناوری‌ها از ایران تک هاب دریافت شده و طی یک مرحله داوری، فناوری‌های منتخب در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

وی رونمایی از فناوری‌های منتخب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، انعقاد قراردادهای تجاری سازی و برگزاری نشست‌های تخصصی را از برنامه‌های هفته جاری در نمایشگاه عنوان کرد.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با اشاره به برگزاری چهارمین دوره برگزاری نمایشگاه تستا که توسط دبیرخانه گفت: برای اولین بار تستا را بین المللی کردیم و برخی کشورها از جمله کشورهای ونزوئلا، ارمنستان، ازبکستان، عراق و افغانستان نیازهای فناورانه خود را ارائه می‌دهند.

صالحی ضمن بیان اینکه برای اولین بار در نمایشگاه پژوهش انجمن‌های علمی دانشجویی حضور دارند، گفت: ۲۸ غرفه به انجمن‌ها اختصاص یافته است. همچنین فردا با همکاری آموزش و پرورش بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری برگزار و ۱۰۰ دانش اموز فناور برتر تقدیر می‌شوند.

وی ادامه داد: روز دوشنبه نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و چند نفر از معاونین وزرا در این جلسه حضور خواهند داشت.

صالحی بیان کرد: جشنواره تجلیل از اندیشمندان و پژوهشگران جوان که فقط در حوزه علوم پایه برگزار می‌شود، ۲۴ آذرماه برگزار خواهد شد و برای اولین بار فناوران برگزیده کشور شناسایی شده که در این جشنواره معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی در پایان گفت: امسال برای نخستین بار غرفه‌هایی ویژه موضوعات متاورس، هوش مصنوعی، حوزه علوم انسانی، اجتماعی و اسلامی اختصاص یافته است.

نظر شما