شناسهٔ خبر: 57581802 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ورود دوحه به پرونده ریاست‌جمهوری لبنان/ ژوزف عون به قطر رفت

در میان تلاش‌های دوحه برای تاثیرگذاری بر پرونده ریاست‌جمهوری لبنان، فرمانده ارتش این کشور به قطر سفر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی ورود دوحه به خط پرونده ریاست‌جمهوری لبنان «ژوزف عون» فرمانده ارتش این کشور که از نامزدهای ریاست جمهوری نیز هست به دعوت شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر به این کشور سفر کرد.

طبق توییتی که حساب ارتش لبنان منتشر کرده، ژوزف عون در این سفر با عبدالرحمن آل ثانی دیدار و دو طرف درباره راه‌های حمایت از ارتش لبنان در این مرحله گفتگو کردند.

در سطح تماس‌های خارجی در پرونده ریاست‌جمهوری لبنان فرانسه و نیز قطر که به تازگی وارد خط پرونده سیاسی لبنان در سطح انتخاب رئیس جمهور شده برای دستیابی به توافقی دو مرحله‌ای برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تلاش می‌کنند: مرحله اول توافق با مسیحیان و مرحله دوم توافق با حزب‌الله. همچنین عنوان تلاش‌های دوحه و پاریس انتخاب رئیس جمهوری است که مورد اعتراض جامعه عربی و بین‌المللی نباشد و همچنین رضایت آمریکا و عربستان را نیز جلب کند.

آنگونه که منابع آگاه به روزنامه الاخبار گزارش دادند، هرچند که نامزد اصلی مورد نظر طرف‌های مذکور «ژوزف عون» فرمانده ارتش لبنان است اما آنها طی مذاکراتی که در دو هفته گذشته انجام شده به این نتیجه رسیدند که اکثریت نیروها و احزاب سیاسی لبنان با این گزینه مخالف هستند. در این میان طرف‌های فرانسوی و قطری تصمیم گرفته‌اند تماس‌های خود را با ژوزف عون گسترش داده و مقدمات سفر وی را به قطر و نیز به عربستان در صورتی که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی راضی به ورود به پرونده لبنان شود، فراهم کنند.

انتهای پیام/

نظر شما