شناسهٔ خبر: 57576599 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استولتنبرگ: جنگ اوکراین ممکن است جنگ تمام‌عیار روسیه و ناتو شود

علی مدنی

دبیرکل ناتو در یک مصاحبه اظهار نگرانی کرد که جنگ در اوکراین ممکن است به زودی از کنترل خارج شده و تبدیل به جنگی میان روسیه و ناتو شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف ناتو، در مصاحبه با رسانه نروژی ان.آر.کی گفت: "اگر وضعیت خراب شود، ممکن است به طرز وحشتناکی خراب شود."

او اظهار کرد: "جنگ در اوکراین وحشتناک است. این جنگی است که می‌تواند تبدیل به یک جنگ تمام‌عیار شده و به حد جنگی بزرگ بین ناتو و روسیه برسد. ما هر روز تلاش می‌کنیم که جلوی چنین چیزی را بگیریم.

استولتنبرگ که سابقا نخست وزیر نروژ بوده در این مصاحبه تاکید کرد، "تردیدی نیست که احتمال جنگ تمام‌عیار وجود دارد." او اضافه کرد، مهم است که از جنگی "که در آن کشورهای اروپایی بیشتر درگیر شوند و تبدیل به یک جنگ تمام‌عیار در اروپا شود، اجتناب کنیم."

دبیرکل ناتو با بیان این که حضور این ائتلاف در بخش‌های شرقی خاکش افزایش یافته است ادعا کرد، ناتو نسبت به هر زمان در سال‌های اخیر قوی‌تر است.

او با گفتن این که ولادیمیر پوتین "قابلیت ما برای محافظت و دفاع از یکدیگر را دست‌کم گرفته است" گفت: تا زمانی که ما این کار را انجام دهیم ایمن هستیم.

استولتنبرگ همچنین به روابط شخصی خود با رئیس جمهور روسیه در ۲۰ سال اخیر اشاره و عنوان کرد: هنگامی که او در سال ۲۰۰۰ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، از همکاری با غرب استقبال می‌کرد. پوتین در مدت اخیر خیلی تهاجمی‌تر شده است و مطالبی می‌گوید که درست نیستند.

دبیر کل ناتو همچنین در ادامه این مصاحبه تاکید کرد، دوران فعلی "برای اروپا و نروژ سرنوشت ساز است."
او همچنین اظهار داشت، به اعتقاد وی پشتیبانی نظامی از اوکراین اکنون اهمیت دارد چون تنها "اوکراین قدرتمند" می‌تواند به صلح دست یابد.

انتهای پیام

نظر شما