شناسهٔ خبر: 57575427 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

انگلیس‌-فرانسه امشب ساعت 22و30 دقیقه به وقت تهران

دشمنان‌قدیمی به هم رسیدند!

بی‌شک تقابل انگلیس‌-فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی یک جنگ تمام عیار بین دو دشمن قدیمی خواهد بود. شاگردان گرت ساوت‌گیت شنبه شب در ورزشگاه البیت با مدافع عنوان قهرمانی روبه‌رو خواهند شد. فرانسه با بردن لهستان و انگلیس با بردن سنگال پا به مرحله یک چهارم نهایی گذاشته‌اند. سه‌شیرهای انگلیسی که در چهار بازی خود در جام‌جهانی قطر تا به حال 12 گل مقابل ایران، ولز و سنگال به ثمر رسانده‌اند نه فقط در حمله بلکه در دفاع هم با سه کلین‌شیت متوالی آمار بسیار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند. از سوی دیگر فرانسه در حالی پا به مرحله یک چهارم نهایی گذاشته که تا این مرحله آمار بیشترین شوت زده را از خود به جای گذاشته است(75شوت). از طرف دیگر شانس اول آقای گلی این رقابت‌ها نیز در جمع خروس‌ها‌ست. کیلیان امباپه امیدوار است که بتواند هم کفش طلا را به دست آورد هم تعداد گل‌های زده‌اش را در ادوار مختلف جام‌جهانی افزایش دهد (9گل).

صاحب‌خبر -
گران‌ترین نبرد تاریخ
هر چه در گذشته درباره گران‌ترین تیم‌ها و گران‌ترین نبردها و گران‌ترین بازیکنان خوانده‌ و شنیده‌اید فراموش کنید و روی دیدار امشب فرانسه و انگلیس تمرکز کنید. دیدار یک چهارم نهایی بین این دو غول فوتبال اروپا چیزی فراتر از تمامی آمار و ارقام است، چیزی که اصلا تاریخ را پشت سر گذاشته و رکوردهای جدیدی را به جای می‌گذارد. خروس‌ها و سه شیرها امشب دیداری سوای فوتبال دارند، دیداری از جنس حیثیت و البته پول. 

یک و 4
پیش از جام‌جهانی2022 رده‌بندی ارزشمندترین تیم‌های صعود‌کننده به این رقابت‌ها نشان داد که انگلیس با یک میلیارد و 40میلیون یورو در رده نخست گران‌ترین تیم‌ها از لحاظ مجموع قیمت بازیکنان قرار دارد. رده‌های دوم و سوم نیز متعلق به برزیل و پرتغال بود اما جایگاه چهارم به فرانسه اختصاص پیدا کرد، تیمی که بر اساس ارزیابی‌ها 900میلیون یورو ارزش دارد. به این ترتیب مصاف انگلیس و فرانسه برای دیدار یک چهارم نهایی امشب تبدیل به گران‌ترین دیدار تاریخ جام‌جهانی می‌شود. 

یک پیش‌بینی دیگر 
اگر سلسله اتفاقاتی پشت سر هم ردیف شود رکورد گران‌ترین دیدار تاریخ جام‌جهانی باز هم شکسته می‌شود اما به شرط آن‌که یکی از دو تیم فرانسه و انگلیس به فینال برسد و از آن طرف هم سر و کله پرتغال یا برزیل در فینال پیدا شود. آنگاه باز هم رکوردها جابه‌جا می‌شود. این جام‌جهانی اصلا برای شکستن رکوردهاست، رکوردهایی سنگین و نجومی. 


دردسرهای انگلیسی
تیم‌ملی فوتبال انگلیس در یک چهارم نهایی جام‌جهانی امشب مقابل فرانسه به میدان می‌رود اما اوضاع برای سه شیرها قبل از این دیدار اصلا خوب پیش نرفت. دو دردسر بزرگ برای این تیم به وجود آمد که البته گرث ساوت گیت سرمربی این تیم تمام تلاش خود را کرد تا آنها را کنترل کند. 

تضمین امنیت برای خانواده
یک سرقت مسلحانه کافی بود تا اردوی تیم‌ملی انگلیس به هم بخورد. عمارت 6 میلیون پوندی استرلینگ ستاره تیم‌ملی انگلیس در منطقه سوری مورد حمله مسلحانه قرار گرفت تا او سراسیمه و وحشت‌زده با یک پرواز اختصاصی به انگلیس برگردد. استرلینگ اعلام کرد که تا زمانی که بابت حفاظت از همسر و سه فرزندش ضمانتی نداشته باشد به قطر برنمی‌گردد. اما با تضمین امنیت خانواده‌اش او مجددا راهی دوحه شد هر چند بر اساس گزارش‌های مختلف او هنوز سراسیمه و نگران است. 

دعوا و درگیری با مربی تیم
بن وایت، مدافع آرسنال به دلیل درگیری با استیو هالند اردوی تیم‌ملی انگلیس را ترک کرد تا دومین شوک به این تیم در آستانه دیدار با فرانسه وارد شود. گزارش‌ها حاکی از درگیری لفظی شدید وایت با هالند بوده به‌طوری که وایت حاضر نیست به اردو بازگردد. بن وایت تا اینجا حتی یک دقیقه هم بازی نکرده است. نه در مرحله گروهی مقابل ایران، آمریکا و ولز و نه در یک هشتم نهایی مقابل سنگال. او ارتباط خوبی هم با هم تیمی‌هایش برقرار نکرد و در نهایت هم با استیو هالند درگیری شدید لفظی پیدا کرد. اوضاع از لحاظ روحی و روانی برای این بازیکن چنان بد پیش رفته است که تصمیم گرفته شانس حتی یک دقیقه بازی کردن را هم بی‌خیال شود و اردوی تیم را ترک کند. 

رودررو
انگلیس در بازی‌های رودررو آمار بهتری نسبت به فرانسه دارد. از 31تقابل دو تیم 17برد برای انگلیس 9پیروزی برای فرانسه و 5 بازی با تساوی به پایان رسیده است. البته اکثر بردهای سه شیرها زمانی بوده که هنوز تلویزیون‌های رنگی وجود نداشت و تصاویر به صورت سیاه و سفید پخش می‌شد.

انگلیس در 11بازی از 14دیدار اول مقابل فرانسه را در بین سال‌های 1923تا1957 پیروز شده اما در هزاره جدید همه چیز به نفع خروس‌ها تغییر کرده است و آنها چهار بازی از هفت بازی اخیر خود را پیروز شده‌اند. آخرین باخت فرانسه مقابل انگلیس به برد 2برصفر انگلیسی‌ها با هدایت روی هاجسون در سال2015 باز می‌گردد.

آخرین رویارویی انگلیس و فرانسه به سال2017 بازمی‌گردد که فرانسوی‌ها در بازی دوستانه 3 بر2 حریف را شکست دادند.

 ترکیب احتمالی فرانسه 
(1-3-2-4): لوریس، کونده، واران، اوپامه‌کانو، هرناندز؛ شوآمنی، رابیوت؛ دمبله، گریژمان، امباپه، ژیرو.

 ترکیب احتمالی انگلیس 
(3-3-4): پیکفورد، واکر، استونز، مگوایر، شاو؛ هندرسون، رایس، بلینگهام؛ ساکا، کین، فودن.
 
منبع: ضمیمه جام22 روزنامه جام‌جم

نظر شما